Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo,

Er zitten hier volgens mij wat zzp''ers, interieurbouwers, meubelmakers, hobbyisten die een mooie handige gereedschaps kist hebben.

Nu ben ik zelf Interieurbouwer in opleiding en heb een aantal keren mijn kist veranderd en nieuwe gemaakt.

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie gereedschapskisten kwa indeling, lade's, doosjes, kistjes of andere handige opberg mogelijkheden in en rondom jullie gereedschapskist.

Dus posten die foto's :D

Mijn Gereedschapskist, gemaakt uit 12mm populieren multiplex.
Zo is hij nu, maar nog niet af, in ieder geval functioneel voor mijn volgende stage.

IMG_20111126_195318.jpg

IMG_20111126_195257.jpg



Gr Stefan
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo Stefan,

Zelf gebruik ik 2 gereedschapstassen van cordura/nylon met allemaal vakjes, zakjes, en banden. Lekker licht en handig om mee te nemen op locatie.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik aftekenen- en meet gereedschap opvallend veel gebruik en dat het bij ieder project verspreid ligt all over the place. Hiervoor zou er nog wel is een speciale koffer/kist gemaakt moeten gaan worden en dan met een beklede tray om alles op te leggen.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Zijn die tassen dan goed versterkt met nylon of glasvezel of iets ?, niet dat er straks een beitel naar buiten steekt en in je been zit :lol:

Niemand mooie gereedschapskisten ?
 

tuoh

Oud hout
Als je een tijdje op verplaatsing werkt zal je gauw op de tekortkomingen van een houten gereedschapskist stoten.
Vroeger was er niks anders, men moest roeien met de riemen die men had, gelukkig is dat tegenwoordig wel anders, keuze zat uit verschillende materialen.

In mijn beginperiode heb ik ook met verschillende modellen en materialen geëxperimenteerd, maar er was altijd wel iets op aan te merken. Te zwaar, te groot, te lomp, lastig om dragen, te weinig opbergmogelijkheden,etc....
De laatste houten gereedschapskoffers die ik gebouwd heb waren twee koffers met waaiervormig openklappende binnenpanelen waar alle gereedschap op gemonteerd zat. Heel overzichtelijk en makkelijk in gebruik, maar jammer genoeg ook veel te zwaar. Kwam nog bij dat ik de koffers gebouwd had in "Lignostone", van 6mm dikte, ook wel bekend onder de merknaam "Delignit -Panzerholz" kogelwerend; dus ijzersterk, maar wel loeizwaar.

Maar een kleine tien jaar geleden heb ik de ware gevonden :D De "Veto Pro Pac XXL-F" deze toolbag voldoet op alle vlakken, ijzersterk, licht van gewicht, grote bergingscapaciteit, makkelijk te dragen, etc.
Na jaren intensief (mis) (ge)bruik ziet het spul er nog als nieuw uit, voor mij voldoet deze tolbag aan al mijn verlangens :D

Mvg,

André
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
We willen foto's zien !! :mrgreen:

Ik heb mijn gereedschapkist in de openingspost toegevoegd

Gr Stefan
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Heb je mischien wat meer foto's? ik ben zelf ook bezig met een eigen gereedschapskist
Ga je nog een plank maken boven de bovenste la om zo meer opslagruimte te maken of laat je dat om gewicht te besparen?
 

calle

Nieuw lid
25 nov 2011
22
0
Hallo,

Wat zijn de afmetingen van uw werkbak?
Vind ik ook handig om te weten maar wel proficiat met het goede resultaat.

Cedric
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
Ik heb gister van de sint het boek gekregen van Jim Tolpin met de titel The Toolbox Book .
Hier staan echt veel leuke oplossingen in voor het opbregen van je gereedschap .
echt een aanrader als je een mooie en fuctieonele kist wil maken .
Ben nu zelf ook bezig om een gereedschapkast aan het maken van een oud eiken tafel blad best een hoop werk groetjes van leroy
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Leroy, Dat boek heb ik hier ook al een poosje staan.Daar staan echt enorm mooie oplossingen in voor het opbergen van gereedschap. Enkele kisten zijn echt kunstwerken op zich. Natuurlijk is het alleen een opbergsysteem maar dat mag er ook best wel een beetje netjes uit zien!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.