Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
stefan1 zei:
Via paint verkleinen of via photobucket uploaden.

Ik doe meestel via paint verkleinen en dan in je post toevoegen.

AUB geen verkeerde tips geven. Bij het uploaden via fotosite's krijg je op een gegeven moment al gebroken links zoals in deze zelfde post viewtopic.php?f=10&t=4428&start=30#p42693. Bertus heeft zijn "mijn album" opgeruimd en weg is de info hier.
Het allerliefste hebben we dat je de foto's upload naar het forum, ruimte genoeg. Gewoon onder aan de venster kijken waar je deze tekst intypt op op het tabje "bijlage toevoegen" klikken.

Al vast reuze bedankt, ook namens toekomstige forummers,

jaap
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
mensen,
ik werk met fotos te verkleinen altijd met fotoresizer. dat is een handige windows tool die je door je rechtermuisknop menu kunt oproepen. het maakt je fotos super buikbaar voor op internet mee te werken. fotos op het forum of voor op marktplaats en dergelijke kan je hier handig mee verkleinen. kwaliteit blijft nagenoeg onaangetast. foto van 3mb wordt 500kb en is prima voor op het net.
is trouwens een gratis tooltje.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hierbij mijn nieuwe compacte gereedschapkist, de andere vond ik te groot, past niet of nauwlijks bij mijn pa in de auto :D
Onhandig op trappen etc

Dus heb ik hem verzaagd tot een kleinere kist.

IMG_20120122_171313.jpg


Indeling moet ik nog fatsoenlijk maken
IMG_20120122_171302.jpg


Groeten Stefan
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Hoi Stefan,

Ik ben ZZP'r en werk uitsluitend met systainers.. Ik doe wel voornamelijk particulier werk, maar kom ook
op de bouwplaats.. Ik heb er systainertrolleys bij, en daarmee krijg je ze overal heen..

Ik heb ook een systainer insert gemaakt voor mijn meest gebruikte handgereedschap. Ik ga proberen om foto's toe te voegen..
Ik heb hem zo gemaakt, dat het grootste gedeelte van boven bereikbaar is, en de insert dus in de systainer
kan blijven.. Maar, hij kan er heel makkelijk uit, er zit een goed bereikbaar handvat aan, en viltjes aan de onderzijde, dus ik kan hem prima op de vloer oid plaatsen..

de inhoud varieert nog steeds, ik ben nog steeds bezig om mijn gereedschap te verbeteren, en ik heb telkens nieuwe ideeen, dus krijgt vaak een ander plekje..

Het mooie van deze systainer is wel dat ik heel snel kan zien of ik alles bij me heb, op het moment dat ik
na het opruimen wegga..


Attached files
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Deze heb ik trouwens van de week gemaakt, hier komen al mijn bitjes in, speedboren, staal en houtboren, verzinkboren, scharnierboren.. etc..

hij zit bovenop mijn systainer met mijn makita LXT 14.4v combi set.. supermakkelijk, hoef ik nooit meer
te zoeken naar van alles dat overal en nergens ligt.. en, ik heb, mocht ik het niet meer vinden, toch een voorraadje van alles bij de hand..

ik heb hem gemaakt en gepast met een willekeurige systainer 2 (Festool DTS 400 in dit geval)
Ondertussen heb ik hem in een nieuwe sys2, met een hardschuim deksel fitting.. (zodat de bitjes
op hun plek blijven) hier heb ik nog geen foto's van..

in het middelste lege vakje van de bovenste tree, komt ook zo'n stalen kistje ( waarvan ik het deksel eraf heb getrokken) maar dan met houtboren.. (deze is alleen nog in bestelling)

groeten Rick

Attached files
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Dankjewel!

Ik heb helaas geen tekeningen, daar ik het gewoon
In het werk heb gemaakt.. De footprint is gewoon van een
Systainer insert overgenomen, en van daaruit ben ik gaan meten en
opbouwen..

Ik kan van de bitsystainer evt wel wat buitenste dimensies opmeten, maar
van de gereedschap sys lijkt het me duidelijk dat het dan een ingewikkeld verhaal
wordt..

Mvg rick
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Leuk toppic heeft me geinspireerd ook een nieuwe kist te maken.

Ik werk geregeld in het theater en de decorbouw, in deze wereld zit alles in flightcases, kisten op wielen die tegen een stootje kunnen. Dit leek me een goed uitgangspunt voor een gereedschapkist. Ik wil een kist waar alles in zit, geen losse kist voor schroefjes, één voor een accuboor en één voor een decopeerzaag. Dat wordt al snel zwaar. Dus een kist op wielen. verder niet te veel vakken, ik wil alles er in kunnen gooien, de zaag, mijn trui als het warm is, een stapel stekkerbakjes als ik lampjes moet aansluiten, dus niet te veel vaste plekken voor gereedschap, dat neemt te veel ruimte in.

Verder was vroeger gewoon dat de gereedschapkist het visitekaartje was voor de timmerman, dat vind ik een mooi gegeven, dat wilde ik meenemen.





de kist is in de hoogte opgedeeld in een groot vak met daar onder een lade, en inmiddels zijn de wielen en handvatten er ook, daar later een foto van

Attached files
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Daarbij vergeleken is de mijne maar een inelkaar geflanst iets :) Maar eigenlijk heb ik deze vooral gemaakt omdat ik een klassieke gereedschapskist wil maken, a la Chris Schwarz. Ik wou even kijken of de afmetingen die ik in gedachten had groot genoeg waren voor alle zagen en schaven en of de hoogte onder de laden groot genoeg zou zijn. Nee dus, de kist moet net iets langer en breder worden dan ik in eerste instantie had gedacht: de tussenschotten passen er nu niet in. En het is ook een mooie test om te kijken of je niet te ver moet reiken voor de dingen die achter-onderin liggen.

In de tussentijd ligt m'n gereedschap toch netjes stofvrij. Materiaal: 15mm multiplex, hardboard bodem met een paar vuren latten eronder. Zonder al teveel gedoe koud opelkaar gespijkerd.

Arthur





Attached files
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Jan,

Die oplossing met bakjes bovenin op een lat/balke is een mooi iets !
Simpel maar ideaal.

Mijn kist is inmiddels wit geschilderd, mn handvaten waren losgekomen incl stukken hout, dus die heb ik maar gerepareerd op een beun manier eigenlijk, maarja.

Een kist kan het visitie kaartje van een timmerman zijn, maar uiteindelijk draait het toch om het werk wat je afleverd, maar als ik een mooie kist wil dan kan ik om de 5 maanden een nieuwe kist bouwen :mrgreen:
Kist word op dit moment ook vervoerd op een inklapbaar alu steekkarretje, is echt ideaal, ongeveer 500x500x100 als je hem inklapt, wielen klappen ook naar binnen :D

Gr Stefan
 

Hammetje

Nieuw lid
18 apr 2012
6
0
ik ben zelf ook student, en heb mijn 2e gereedschapskist. naar mijn mening veel ste zwaar een een tikkeltje te groot. maar alles past er in en zal ik 'm toch nooit in een schip dragen.

mag ik iedereen wel de tip geven voor als je in een schip/jacht moet werken schaf dan een koffer aan. de meeste elektriciens hebben die dingen. er past veel gereedschap in, alles op z'n plek en het is niet te zwaar en makkelijk mee te nemen

maar voor me zelf hou ik het op de grote kist omdat ik 'm alleen nodig heb op de werkplaats en 'm zelden hoef mee te nemen. iedereen denkt er weer anders over

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Een gereedschapkoffer of tas voor aan boord is inderdaad ideaal, dat kan ik vanuit de praktijk volledig beamen. En ook heel belangrijk is een tool belt. Ik heb de nodige uurtjes aan boord doorgebracht en dan moet je echt alles onder handbereik hebben. Voor het grotere werk liet ik een kist aan boord hijsen met electrisch gereedschap. En alles moest degelijk op slot kunnen want anders was het zo weg. Vooral het wat betere gereedschap. :mrgreen:
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik "ontdek" deze thread maar pas, juist nadat ik mijn eigen toolbox van een systainer heb gemaakt. En ik zie dat ik niet de enige ben, had ik dit vroeger gezien dan had ik misschien niet helemaal hetzelfde gemaakt.
Maar ja, er zijn evenveel gereedschapskisten dan er houtbewerkers zijn!

Hier is ze dus:
[MEDIA=youtube]ZGyLuALp8_Y[/MEDIA]
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ja inderdaad leuk topic, al weer velen ideën opgedaan.

Wat is dat soort plexiglas op je systainer ?, is dat een sorteerbakje of iets ? zelfgemaakt ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.