Foto's Gereedschapskisten, handige opberggingen

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Klopt die ja.. daar heb ik het lipje wat verder omgebogen want normaal zit die op de bovenkant van.de deksel
Bij mij alle bij aan de zij om te koppel

Wat betreft het uitsteken valt wel mee. Mijn handvaten steken ook iets uit
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
63
Die lipjes zitten meestal wel aan de zijkanten van een deksel. Ik ben eerder bang dat je de sluitingen aan gort stoot en je kan ze ook niet gekoppeld optillen met die dingen.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Ik heb ze nog niet gemonteerd, ik zal er morgen eens een paar monteren, ik hoop als er wat spanning opstaat dat het wel moet lukken.
Nu zal ik ook niet alle 3 de kisten in 1x optillen dat is ook bijna niet te doen, is meer om gewoon vast te zetten dat ze elkaar vasthouden :)

Iemand enig idee hoe ik de onderste kist goed stevig op het steekkarretje kan monteren zodat het echt 1 geheel word zeg maar
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Inmiddels van het plan afgezien, steekkar ook in de hoek gegooid en alles op een hondje gezet
Er zit onder de kisten dopjes en in de deksels van de kisten en het hondje een gat waar de doppen invallen, dus verschuiven ze ook niet val elkaar.

IMG_20121021_184440-1_zps38a26cbe.jpg

IMG_20121021_222025-1_zpsc1f8f846.jpg

IMG_20121021_222151-1_zps87d76571.jpg

IMG_20121021_222125-1_zpsa86722d4.jpg
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ook even reageren op dit oude draadje. Ik loop ook al een tijdje met het idee voor een gereedschapskist. De Toolbox in systainer van RvB spreekt me het meeste aan. Vraag me wel af of het wel handig is in een systainer. Wel voor transport, maar bij mij is het meeste transport binnen het huis. Al is het stofvrij bewaren ook wel handig.

- 1 kist voor handgereedschap (Handzaag formaat)
- 1 kist met bijvoorbeeld laatjes voor diverse kleine spullen
- 1 kist voor bijvoorbeeld schroevenvoorraad en kitkokers en spuit en plamuur spul oid

Goed idee om het op te splitsen. Daar ga ik ook eens over nadenken. Al moet ik gewoon eens iets in elkaar gaan flanzen. Ben er al te lang over aan het denken :p

Een van de voordelen van de systainer is zijn lage gewicht, voor mij een reden om geen houten insert te gebruiken.
Ik ben naar de fabory gegaan, en heb ze gevraagd of ik de doosjes waarin boren zitten, je weet wel, die kunststof uitschuifbare kokers, mocht hebben.
Dat was geen probleem, en van de vriendelijke medewerker kreeg ik een ruim assortiment mee in alle soorten en maten.
Hiermee heb ik de hoogste systainer, naar behoefte, afgevuld, en dat werkte echt perfect!!!

@Wupsie: Daar zou ik graag wat foto's van zien! Het gewicht is inderdaad belangrijk.
 

DHG-Firestorm

Nieuw lid
27 apr 2016
1
0
Dankjewel!

Ik heb helaas geen tekeningen, daar ik het gewoon
In het werk heb gemaakt.. De footprint is gewoon van een
Systainer insert overgenomen, en van daaruit ben ik gaan meten en
opbouwen..

Ik kan van de bitsystainer evt wel wat buitenste dimensies opmeten, maar
van de gereedschap sys lijkt het me duidelijk dat het dan een ingewikkeld verhaal
wordt..

Mvg rick

Ik zal een link van de Festool-site posten, waarin maten etc. in staat aangegeven.
https://www.festool.de/Aktionen/Meh...cessoires/Festool_Bauplan_Werkzeugeinsatz.pdf
 

hanschjeep

Nieuw lid
25 nov 2016
2
0
gereedschapskist

Hallo,

Er zitten hier volgens mij wat zzp''ers, interieurbouwers, meubelmakers, hobbyisten die een mooie handige gereedschaps kist hebben.

Nu ben ik zelf Interieurbouwer in opleiding en heb een aantal keren mijn kist veranderd en nieuwe gemaakt.

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie gereedschapskisten kwa indeling, lade's, doosjes, kistjes of andere handige opberg mogelijkheden in en rondom jullie gereedschapskist.

Dus posten die foto's :D

Mijn Gereedschapskist, gemaakt uit 12mm populieren multiplex.
Zo is hij nu, maar nog niet af, in ieder geval functioneel voor mijn volgende stage.

IMG_20111126_195318.jpg

IMG_20111126_195257.jpg



Gr Stefan
beste stefan,
zelf zou ik ook graag zo een kist hebben... zou jij die kunnen maken??
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Bij mij oude werkgever hadden wij stapelbare kisten. Dat waren makkelijke kisten om te gebruiken met een verrijdbaar onderstel.
De kisten waren 60 x 40mcm waarbij de 2 onderste kisten voorzien waren van 2 lades per kist. De derde kist was voorzien van 1 lade. En de bovenste kist was een kist met deksel.
De lades waren allemaal 10 cm hoog.
De bovenste lade zat het handgereedschap in. De onderste 4 bevestigingsmateriaal. En in de top kist het elektrisch gereedschap met de handzaag en de waterpas.

De kisten bleven zitten door kaders en planken. Waar de kader van de bovenste kist over de plank viel van de onderste kist.
Ze waren helemaal gemaakt van 18mm betonplex.

Ze waren makelijk mee te nemen door ze alleen af te breken of op te stapelen.
Heb helaas geen foto of tekening ervan.

Ps de lades gingen open naar de zijkant.
 

hanschjeep

Nieuw lid
25 nov 2016
2
0
dat is precies waarnaar ik op zoek ben, stapelbaar, deel laden voor klein materiaal, grote lade en bovenbak voor handgereedschap...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.