Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Lintzaag: Inca Euro 260 (VERKOCHT)

Voor mezelf heb ik al een Inca Euro 260 lintzaag gereviseerd en in gebruik. Omdat ik er zo tevreden over ben heb ik pasgeleden nog een 2e hands gekocht en gereviseerd, ipc. voor eigen gebruik/reserve machine. Eigenlijk heb ik zon schik gekregen in het opknappen ervan, dat ik em toch graag op dit forum te koop aan wil bieden voor de liefhebber. Prijs € 300,-

Wat is er allemaal aan gebeurd:
    - Nieuwe kogellagers op geleiding onder en boven
    - Nieuwe glijstiften van pokhout op geleiding onder en boven
    - Voorzien van nieuw zaaglint; Tuffcut 13mm x 4 tpi klauwtand
    - Alle stalen onderdelen gedemonteerd, ontroest en opnieuw gezwart
    - Zaagtafel en langgeleider opgepoetst en gewaxed (protectool)
    - Aansluitbuis voor stofzuiger aan behuizing gemaakt; 50mm PVC
    - Aangekoekt hout/vet schoongemaakt
    - Bewegende onderdelen gesmeerd
    - Uitlijning wielen aangepast en perfect afgesteld

Algemene gegevens:
    - Professionele machine van Zwitserse makelij
    - Behuizing, zaagtafel en wielen uit gegoten aluminium.
    - Motor: 220V / 0,55 kW / 1000 tpm
    - Zaagsnelheid: 14,7 meter p/sec
    - Tafelmodel +/- 1m hoog, 30Kg

Zie bijgevoegde foto's

De prijs is vast en redelijk. De machine ziet er weer spik en span uit en loopt als een zonnetje, kortom je kunt er gelijk mee aan de slag. Geïnteresseerden kunnen komen kijken en zagen.

Attached files
    Laatst gewijzigd door rickkoorman; 30-11-12 om 16:37.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: Lintzaag: Inca Euro 260 (gereviseerd)

Je topic titel doet een andere prijs vermoeden :mrgreen:

Zojuist foto's toegevoegd.

Beste JP, ik heb zelf al 150 euro voor de machine betaald en nog ophalen. Als je dan de lijst leest met wat er allemaal nog aan is gebeurd dan gaat ie echt niet voor goedkoper dan 300 euro weg. Dit is niet bedoeld voor iemand die opzoek is naar een koopje maar een nieuwe eigenaar die geen zin heeft om van alles nog eraan te repareren en gelijk wil beginnen met zagen.

David,

De machine zier er goed uit, ook het 're-sawen' (hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands?) gaat blijkbaar prima. Wat is de hoogte van dat plankje?

O ja: waar is de machine te bezichtigen?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Beste David, het was niet als commentaar bedoeld. Lees nog maar eens je topic titel en houd de vraagprijs daarbij in gedachten, dan snap je wel wat ik bedoel

[quote="peterderooij"]ook het 're-sawen' (hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands?) quote]

Herzagen.

De meeste Engelse termen zijn helemaal niet zo chic of vergezocht als ze lijken, zodat ze meestal rechtstreeks overgezet kunnen worden in het Nederlands.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik heb geen voordeel met de verkoop van deze machine maar ik kan deze lintzaag aanbevelen. Dit model staat ook in mijn werkplaats. Meestal staat hij op de grond in de hoek maar wanneer nodig dan is hij erg makkelijk op een werkbank te zetten voor gebruik. Erg makkelijk voor de mensen met beperkte ruimte.

Ik zag er brokken hout mee van zo'n 10 cm dik zonder veel problemen. Laatst zelf een wortelknol van 13 cm.

Qua prijs weet ik niet of dit klopt maar het is zeer zeker een fijne machine

De zaag kan tot 155mm hoog herzagen. Hoewel ik op mijn eigen machine (dezelfde) puur voor het herzagen van zulk dik hout toch wel een 3TPI lint erop zet. Maar het gaat zonder problemen en keurig recht in ieder geval.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Lees nog maar eens je topic titel en houd de vraagprijs daarbij in gedachten, dan snap je wel wat ik bedoel
    Haha, sorry man ik zit helemaal verkeerd te denken. Het kwartje valt nu pas...

De Inca owner group heeft er een nieuw lid bij!

Stephan is zojuist met een eiken balk van 8 meter langs geweest om de zaag uit te proberen en de koop is gesloten.

Nou die balk nog terug in de auto. Morgen maar eens uitproberen.
    Dank voor de heldere les zagen van David (was mijn eerste keer)

Stephan

Forum Rechten