trespa lockers

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
hallo ,

ik zou een paar lockers willen maken in Trespa .Nu is mijn vraag hoe ik dezeTrespa het beste aan elkaar kan bevestigen.Ik heb hier nog nooit mee gewerkt en heb dus hoegenaamd geen idee wat de mogelijkheden zijn hiervan. Het eerste plan was om een volledig houten geraamte te maken en dit dan opvullen met panelen in trespa,maar zou het dus ook kunnen zonder dit houten geraamte . En dus enkel trespa platen en deze op de hoeken verlijmen of iets dergelijks.
Zijwand met groef achteraan en boven en onder en hier dan rug , bodem en bovenplaat inlijmen of kan ik ze simpelweg koud tegenéén lijmen.Elk advies is welkom
:D :D
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
ik zou zelf een frame van aluminium maken en daar de trespa platen in vast opnagelen ( Sorry niet van hout :oops: ). Ik heb net een beursstand gemaakt van dit spul (moet licht zijn) en had nooit gedacht dat ik een fan van aluminium zou worden :| .

Hier de link met voorbeelden
http://www.comhan.com/menu_left/sign_systemen/squarefix/

Ik weet dat trespa wel te lijmen is, maar je moet eerst een primer gebruiken en in de regel wordt het er ruim op gesmeerd ( je blijft dan altijd wat zien wat niet mooi is)

Je kan het natuurlijk ook met hoeklijn aan elkaar zetten ( sorry weer aluminium ).
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Dat square-fix systeem is wel de moeite om eens te bekijken , bedankt.
Maar dan kan ik het ook met hout maken natuurlijk ;-)
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Trespa kan je ook schroeven met speciale trespa schroeven. Je hebt ze in alle ralkleuren met bolle kop of verzonken. An een op hun website gekeken? Staat boordevol informatie. http://www.trespa.com
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
224
18
Holten
Ik zou trespa lijmen voor een mooi geheel zonder schroefkoppen, als je trespa op hout lijmt moet het hout behandeld worden met een primer om de zuiging van het hout weg te nemen. Tevens de achterkant van het trespa ontvetten met een ontvetter. gebruik ook dubbelzijdig plakband om te voorkomen dat de platen nazakken zodat de kit tijd heeft om uit te harden.
Kijk trouwens ook goed uit met kleurverschil/vertekening... ligt aan de manier hoe de robot de plaat op kleur heeft gespoten, aan de achterkant van de plaat is die altijd aangegeven met een pijl!

Op deze manier heb ik duizenden vierkante meters trespa gevelbekleding gemonteerd...
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
stefke zei:
@ geertjun ;

met welke lijm kan ik dit dan het beste doen ?

Innotec, duur maar wel de beste :)
Voorzie ook voldoende speelruimte met je panelen ( trespa kan nogal wat uitzetten of inkrimpen naargelang de weersomstandigheden )

mvg,
Bert
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
OK bedankt voor de info , tevens wist ik niet dat trespa nog "werkte"
Over hoeveel uitzetting of krimp hebben we het dan ?
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Stefke,

Weet ik niet vanbuiten maar je moet er allesinds rekening mee houden. Verwerk zelf zelden trespa maar weet wel dat het een aandachtspunt is.

suc6 met het project.

mvg,

Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.