Brievenbus, werkstukje tussendoor.

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wij hadden nog zo'n lelijke groene kunstof brievenbus, dus daar moest wat nieuws voor komen.
Ik had nog een partijtje eiken vloerdelen, dus daarvan van enkele planken verzaagd tot min of meer willekeurige stroken en deze tot enkele paneeltjes verlijmd.
De paneeltjes netjes op de gewenste maten verzaagd, in de voor en zijkanten onderin een groef gefreesd zodat de bodem verzonken in het geheel ligt, de zijkanten van de panelen een 'sponning' gegeven en vervolgens het spulletje verlijmd.
In het achterpaneel ruimte gefreesd voor een pianoschanier (rvs) zodat de deksel mooi vlak sluit op de rest.
Het geheel is afgewerkt matte skylt 2 componenten vloerlak.

Attached files
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Het geheel is afgewerkt matte skylt 2 componenten vloerlak.

Hoe bevalt deze lak? Is het makkelijk te verwerken. En is het echt zoals ze zeggen, dat het een onbehandelde uitstraling heeft?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wij hebben deze lak nu 2 jaar op onze vloer zitten (gang, woonkamer en keuken) en tot op heden bevalt ze perfect. Ondanks dat we een hond hebben en de halve zomer bergen met zand naar binnen hebben gelopen (tuin renovatie, oa alle bestrating er uit), geen sporen van slijtage.
Ook de verwerking ging zeer eenvoudig en het resultaat is inderdaad zo goed als onzichtbaar (dus idd een onbehandelde uitstraling).
Haha, het lijkt wel of ik voor ze werk, maar nee hoor, we zijn er dus echt tevreden mee.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Kijk, dat is precies wat ik zoek om mijn eiken meubels af te werken.

Ik had ook gekeken naar weisgrund olie, maar ik heb toch liever een lak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.