Rali handschaaf

sjaak123

Nieuw lid
10 nov 2011
1
0
Hallo,

Mijn naam is Sjaak. Zit al een tijdje mee te lezen op het forum, maar nog niet eerder gepost. Nu moet het er maar eens van komen.

Ik maak al een tijdje gebruik van de RALI houtschaven. Dit zijn Zwitserse schaven met een snelwisselsysteem, en ik moet zeggen dat ik er super tevreden mee ben!

Je kunt ze gewoon hier in Nederland bestellen bij http://www.rali-houtschaven.nl/
Ik ben nog op zoek naar een sponningschaaf, die hebben ze ook.

Zijn hier meer mensen die ook deze zwitsere schaven gebruiken ? Ben namelijk wel benieuwd naar ervaringen met anderen..
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Hallo Sjaak,

Welkom op het forum.

Dit merk is nieuw voor mij, weet jij er meer over te vertellen (heb je wellicht belang bij dit merk of Rehomy :? ) Ik heb het idee dat dit pas in Nederland verkrijgbaar is? Overigens kan ik de sponningschaaf niet op de website vinden.

Werkt het goed met die wisselmesjes, en gaan deze lang mee, ook in hardhout? Kost dit op termijn niet veel, het is toch €3,50 per mesje.

Over website gesproken, leuk gevonden dat blok onderaan met vele malen het woord schaaf en wisselmes op verschillende manieren (waarschijnlijk om google om de tuin te leiden), gaf me even de indruk dat ze veel meer soorten schaven verkochten dan de 4 die op de voorpagina staan.

Zoals je ziet ben ik een beetje sceptisch, als dit onterecht is alvast mijn excuses ;) Ook ik ben benieuwd of er anderen zijn die ervaring hebben met dit concept, het heeft zeker mijn interesse gewekt.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
HIER is het hele assortiment te bekijken en te koop. Rali schaven zijn er al behoorlijk lang. Ik heb er zelf een paar en ben er erg tevreden over. Het 'playmobiel' uiterlijk schrikt misschien een beetje af. De mesjes zijn aan twee kanten te gebruiken en supermakkelijk te wisselen.
Gr Ed
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
En mooie site voor goed gereedschap is ook te vinden bij DICTUM www.mehr-als-werkzeug.de
Is in Nederland te bestellen bij "LABSHOP" Oude Rijksstraatweg 44 te 7391 ME Twello - tel:0571-276340.
Ik kwam ze tegen op de OpenDagHout in Eindhoven.
Wie handgesmede beitels van zeer hoogwaardig staal (met wolfraam) zoekt kan terecht bij www.carl-heidtmann.de in Wuppertal (Dld). Ik gebruik hun draaibeitels: hebben een zeer hoge standtijd ook in hardhoutsoorten. Vandaag weer een paar besteld.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.