Festool review: maak een copy van Festool, mét Festool

Pieter Troch

Nieuw lid
12 okt 2011
6
0
Voor een wedstrijd van Tooltechnics nv/Festool België wilde ik tonen hoe accuraat Festool machines zijn en hun mogelijkheden ten volle benutten.
Ik kreeg dan het krankzinnige idee om een replica van een Festool toestel te maken, enkel door gebruik te maken van Festool.
De invalcirkelzaag TS55 is veruit het meest gebruikte toestel en dus besliste ik om er mijzelf nog één te maken.... uit hout!

let extra op de soundtrack, die bestaat enkel uit geluiden van mijn Festool machines.

veel kijkplezier!


t4jFr8509jc[/MEDIA]]



als je deze video leuk vind klik dan op 'like' op de Youtube pagina (een youtube account is nodig)

Pieter
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Erg mooi gemaakt!

Een opmerking: gebruik je rotex schuurmachine alleen voor vlakke panelen... Als ik je zo er mee zie omgaan kan je straks alleen nog maar deuken in je paneeltjes schuren, zonde.
 

Pieter Troch

Nieuw lid
12 okt 2011
6
0
David80 zei:
Volgens mij is dit je reinste spam hoor. Z'on soortgelijk bericht is een tijdje terug ook op dit forum geplaatst en het lijkt wel vertaald naar het Nederlands.

viewtopic.php?f=18&t=4267
viewtopic.php?f=10&t=4255&p=38115&hilit=festool+wedstrijd#p38115

David,

Ik ben niet zo'n frequent forum gebruiker en snap ergens wel de verdenking op spam. Ik heb mijn post inderdaad op ettelijke forums geplaatst, zowel op engelstalige als nederlandstalige. Dit doe ik om mijn filmpje in de aandacht te brengen en zo al het werk dat ik in mijn project heb gestoken terug te verdienen door de wedstrijd te winnen. Ik zou maar liefst 1000€ aan Festool materiaal kunnen winnen en daarvoor doe ik dan ook mijn uiterste best aangezien dit een hobby is voor mij en ik voor elk toestel die ik aankoop toch even moet sparen.

mijn excuses indien sommige bezoekers zich aan deze vorm van "marketing" storen.
Nu ik al deze forums leer kennen ontdek ik wel veel over hoe ik het beste m'n toestellen gebruik en wordt beslist een regelmatige bezoeker van dit forum.

mvg,

pieter
 

Pieter Troch

Nieuw lid
12 okt 2011
6
0
Renault zei:
Erg mooi gemaakt!

Een opmerking: gebruik je rotex schuurmachine alleen voor vlakke panelen... Als ik je zo er mee zie omgaan kan je straks alleen nog maar deuken in je paneeltjes schuren, zonde.

Renault,

Bedoel je dat ik de pad beschadig door er hoeken mee te schuren? Welk toestel zou beter geschikt zijn voor zo'n doeleinden dan?

mvg,

Pieter
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik heb een soort dik kussen voor mijn rotex....die past tussen de schuurzool en het schuurpapier...werkt mooi op ronde vlakken
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ik ben niet zo'n frequent forum gebruiker en snap ergens wel de verdenking op spam. Ik heb mijn post inderdaad op ettelijke forums geplaatst, zowel op engelstalige als nederlandstalige. Dit doe ik om mijn filmpje in de aandacht te brengen en zo al het werk dat ik in mijn project heb gestoken terug te verdienen door de wedstrijd te winnen. Ik zou maar liefst 1000€ aan Festool materiaal kunnen winnen en daarvoor doe ik dan ook mijn uiterste best aangezien dit een hobby is voor mij en ik voor elk toestel die ik aankoop toch even moet sparen.

Pieter, ik snap prima dat je je filmpje wil promoten en gereedschap wilt winnen. Maar als dit je eerste 'bijdrage' is op ettelijke fora, dan ben je naar mijn mening niet zo slim bezig. Blijkbaar zijn ze hier niet zo streng maar het zal me niks verbazen als je op andere fora gelijk gebanned wordt met deze post.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Pieter,

Alvast een mooie collectie aan festool!
Maar je doet wel gevaarlijke dingen met je handen!
1. Wanneer je met je kapex al die zaagsnedes naast elkaar geeft, heel dicht bij je zaagblad.
2. Wanneer je aan het steken bent met je houtbeitel, handen voor de snede?

Geloof me, je werkstuk deftig opspannen kost soms wat tijd maar je hebt maar 1 paar handen :)

mvg,

Bert
 

Pieter Troch

Nieuw lid
12 okt 2011
6
0
bert1991 zei:
Pieter,

Alvast een mooie collectie aan festool!
Maar je doet wel gevaarlijke dingen met je handen!
1. Wanneer je met je kapex al die zaagsnedes naast elkaar geeft, heel dicht bij je zaagblad.
2. Wanneer je aan het steken bent met je houtbeitel, handen voor de snede?

Geloof me, je werkstuk deftig opspannen kost soms wat tijd maar je hebt maar 1 paar handen :)

mvg,

Bert

Bert,

Je hebt 100% gelijk, ik moet nog meer aandacht besteden aan veilig werken.
Ik heb nooit een opleiding gevolgd en leer met m'n machines te werken door het te doen en veel te lezen op internet.
De Kapex: die heb ik geleend van m'n schoonbroer en dus nog niet zo veel ervaring mee, ik had beter m'n werkstuk op een grotere plank bevestigd zodat het veel stabieler was en ik m'n handen verder weg kon houden.
Beitel: ook hier weer, minder ervaring mee, nu ik dit weet zal ik er zeker op letten en hoop dat het een automatisme zal worden voor ik mezelf verwond.

goede professionele machines hebben heeft niet veel zin als je er niet goed mee kan werken. ;)
een cursus houtbewerking zou fijn zijn, jammer genoeg ontbreekt me de tijd.

alle tips zijn dus steeds welkom!

met dank:

Pieter
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Pieter,

Al doende leert men en uit je fouten moet je leren. Zeker als jonge gast ( spreek uit ervaring ) is het moeilijk om op te botsen tegen die ervaren ratten. Maar nieuwschierigheid is de sleutel naar kennis.

Nota, wou dat mijn schoonbroer Festool had :D

mvg,

Bert
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Een delta schuurmachine of zoals rick zegt met een dikke kussen achtige pad ertussen maar zelfs dan zou ik het afraden. Doordat je kantjes schuurt en de zool de hele tijd rondjes draait schuur je je zool kapot. Pak maar eens een bierviltje zet die op de rand van de tafel en maak drukkende en ronddraaiende bewegingen over de rand van de tafel. Je mag zelf uitvindne wat er gebeurt :)

Overigens, met de hand schuren is ook altijd een optie, dan kan je pas gecontroleerd schuren. Alleen duurt het wat langer.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik zag in het filmpje dat je de festool kapex op een onderstel van dewalt had staan. Is dit gewoon mogelijk zonder iets te hoeven ombouwen of moet je hier nieuwe gaten voor boren om de dewalt klemmen aan vast te maken ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.