Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Online Schrijnwerkers Studie Groep

Ik had hier graag de aandacht gevestigd op een studie groep. Geïnteresseerden kunnen lid worden mits een maandelijkse bijdrage.
    Ik kan je persoonlijk verzekeren dat het zeker de moeite waard is en dat je ongelooflijk veel waar voor je geld krijgt. Er wordt vooral layout methode bestudeerd aan de hand van regelmatige mailings, je krijgt dan de volgende mailing nadat je de nodige oefeningen hebt afgewerkt.
    De stof die behandeld wordt vergt zeker de nodige studie en tijd om dit onder de knie te krijgen en een degelijke basis aan technieken en ervaring is best wel aan te raden om er het meest uit te halen en niet overdonderd te worden.
    De methode zijn vooral gebaseerd op die uit de Japanse traditie maar ook deze uit de Franse school komen aan bod en worden soms beide toegepast.
    Dus ben je geïnteresseerd in complexe lay out, houtverbindingen met samengestelde hoeken en wil je tijd en moeite investeren om je vaardigheden uit te breiden is dit zeker de plek.
    Voor informatie over de bijdrage en hoe je in te schrijven kan je emailen naar Chris op dit adres: kurisuhoru@gmail.com

Re: Online Schrijnwerkers Studie Groep

Nog even dit.
    Alle correspondentie is in het Engels maar ik veronderstel dat dit geen probleem is voor de meeste.

Heb je nog vragen laat het dan weten zo kan ik het concept nog verder verduidelijken indien nodig.

Wat gaat het kosten en wat krijg je nu precies dat is voor de meeste wel interessant om te weten

De prijs is 20$ per maand. Hiervoor krijg je regelmatig mailings die je tijd gegarandeerd vullen met studie en oefening. Er word verzocht dat je tekeningen maakt, uitslag methodes bestudeerd, modellen maakt en projecten afwerkt. Je begint met eenvoudige oefeningen en het wordt langzamerhand moeilijker. Er wordt altijd op het vorige verder gebouwd.
    Mailings bestaan doorgaans uit 15 pagina's in pdf formaat. Tekst en uitleg gecombineerd met tekeningen, 2d en 3d om de stof te verduidelijken.
    Je krijgt toegang tot een forum waar alle leden hun antwoorden posten en de mailings bespreken, waar je raad of verdere uitleg kan vragen en waar we foto's delen van het gepresteerde werk.
    Zo is bijvoorbeeld het eerste project een doos met geïnclineerde zijden met een verstek op de rand en dubbele doorgaanse pennen. Klinkt simpel maar niet eenvoudig om te maken. Uiteindelijk zullen we nog de meest complexe dakconstructies bestuderen, kromlijnige constructies en andere complexe houtconstructies.

Even een voorbeeld:

Attached files

Het voorbeeldje doet het bij mij niet. Klinkt overigens wel interessant. Eens even afwachten wat het voorbeeldje laat zien.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010

Sorry, ik ben altijd bereid om bij te leren maar dit gaat mééééééters boven mijn petje.
    gr,
    Danny

Ik zal nog enkele voorbeelden en foto's plaatsen ter verduidelijking.
    Momenteel ben ik in Shanghai, internetdiensten zijn hier nog steeds beperkt dus is dit geen eenvoudige zaak. Ik maak er werk van en hopelijk zijn er dan nog wat meer reacties.

De behandelde onderwerpen zijn in ook in samenspraak met de leden van het forum, dus die kunnen ook aangepast worden als er genoeg interesse is naar een specifiek onderwerp.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik ben op zich heel benieuwd naar het concept. Echter lijkt 20 euro een stevig bedrag voor een online houtbewerkingscursus maar dat is slechts mijn idee.

Hieronder een afbeelding van het eerste project zoals ik dat hierboven beschreef. Hier zie je de parralelogram vormige pennen en het verstek met een samengesteld hoek, ook de gaten zijn in een samengestelde hoek. Je leert dus bijvoorbeeld de uitslag methode om dit soort verbindingen te maken deze zijn uiteraard toepasbaar in eindeloos veel andere toepassingen. Met andere leden kan je ook converseren over je werkmethoden etc. .

En dan het afgewerkt model, op deze foto zie je de bodem niet een detail dat het geheel nog net iets uitdagender maakt. Bij werk met samengestelde hoeken wordt de foutmarge tot een minimum herleid als je een goed resultaat wil bekomen.

Dit is dus maar 1 toegepast voorbeeld van de stof die behandeld wordt. Het is de bedoeling om vertrouwd te geraken met de methodes om complex werk te realiseren.
    Er komt ook een beetje wiskunde aan te pas, maar dit wordt dan ook stap voor stap duidelijk uitgelegd. Toegepaste meetkunde, en trigonometrie, niets om schrik van te hebben.
    Alle taken die je maakt worden persoonlijk verbeterd en je wordt begeleid naar het zoeken van de juiste oplossing indien nodig. Op het forum kan je ook altijd terecht bij andere leden voor hulp en raad.
    Zo sprak ik onlangs zelfs af met een vriend in Belgie, ook een lid van dit forum trouwens, om samen wat dingen door te nemen en uit te leggen, best gezellig.

Beste Rick, als 20 euro je te veel lijkt voor een cursus van een dergelijke kwaliteit had ik je graag uitgenodigd om dit voor je te betalen. Als je dan besluit om deel te nemen kan je misschien hier op het forum over je ervaringen schrijven zodat de leden uit eerste hand een verslag krijgen.

Mathieu

Attached files

Forum Rechten