een aantal werkstukken

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
Hier onder zien jullie een aantal werkstukken die ik de gemaakt hebt.

Het begon eigenlijk met een snijplank van de Ikea. Vroeg mijn vrouw of is er niet een tafel omheen kon maken. Ja natuurlijk kon dat. Aangezien ik niet van half werk hou gelijk maar een zware uitvoering gemaakt van massief Frans Beuken (gestoomd). Gelukkig heb ik aan een kant nog wieltjes geplaatst want hij is bijna niet te tillen. :lol:
Het beuken is prachtig om mee te werken. Kon ik gelijk het geleerde uit de houtbewerkings cursus van de Stadswerkplaats toepassen.




Doordat ik het hakblok er nog uit kan halen is het goed schoon te maken.

Omdat ik nog wat beuken over had onlangs deze lepel gesneden.



Van wat amerikaans eiken dat ik gekregen heb ik deze hamers gedraaid. Het was mijn eerste draaiwerk stukken. Ik ben tevreden met het resultaat. Ik vond het leuk maar wil nog wel meer oefenen.



Verder verschillende werkstukken gemaakt,
Eerst doosje voor mijn schuifmaat van vuren en tripplex, afgewerkt met matte vloerlak.
Erg handig en een mooie bescherming voor de schuifmaat.



Afgelopen weekend samen met mijn zoontje voor hem een vingerskatebaan gemaakt. Was leuk om samen te doen. Waar een beetje resthout al niet goed voor is.


Dit waren Lack bijzet tafels van de IKEA. Het blad was niet mooi meer en heb ik vervangen door eiken.
Ik had nog wat eiken vloerdelen (afval) liggen die eigenlijk bedoeld waren voor de kachel.
In de twee kleintje heb ik ook nog een strookje beuken verwerkt.
Ik heb ze afgewerkt met een witte vloer olie.




Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Jan

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.