Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een foto?

Atari

Nieuw lid
6 nov 2011
8
0
Hallo,
Ik kan deze vloer voor een redelijke prijs hebben mits zelf uit te breken. Ben echter geen kenner dus vroeg ik me af of hier iemand kan zeggen welke houtsoort dit is?
Alvast bedankt!!

Attached files
 

Atari

Nieuw lid
6 nov 2011
8
0
Re: Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een f

Ik vermoedde al zoiets. Ik zou deze kunnen gaan uitbreken. Is ongeveer 80m2 en zou bijna volstaan voor mijn volledige woning. Is dit de moeite?
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Re: Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een f

Wat wil je er mee doen? Het is wel vrij zacht voor een vloer, een vrouw met naaldhakken trapt er putjes in!
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Re: Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een f

TH0M zei:
Wat wil je er mee doen? Het is wel vrij zacht voor een vloer, een vrouw met naaldhakken trapt er putjes in!
Laat staan een man met naaldhakken :D

Als je, zoals je zelf zegt, van degelijkheid houdt denk ik dat er degelijker laminaat te koop is dan grenen.

Of het de moeite is ligt eraan: vind je het zelf mooi? Hoe is het gemonteerd, m.a.w. verwacht je veel verlies tijdens het uitbreken (als het verlijmd is: niet aan beginnen). Hoe verhoudt de prijs zich met een nieuwe vloer?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Re: Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een f

Naar mijn mening mag de aanbieder al blij zijn als je hem gratis gaat opbreken en daarna alle rommel opruimt. Als hij gespijkerd is moet je voor hem er heel uit te krijgen de spijkers doorkloppen, dus flink wat werk. En nadien moet je die gaatjes terug opvullen. Zulke planken kosten nieuw ook niet zoveel. Vergeet ook niet dat na het leggen de vloer terug afgewerkt moet worden. Dus schuren en oliën of lakken. Ook nog flink werk en producten en machine huren kost ook nog wat. En een vloer zelf zonder strepen schuren is niet zo eenvoudig.
 

Atari

Nieuw lid
6 nov 2011
8
0
Re: Kan iemand zeggen welk hout dit is aan de hand van een f

Mijn vriendin is schoenen-adept, dus dat naaldhakkenverhaal is wel van toepassing. Ik kan hem gratis gaan halen en heb geen schrik van "een project". Maar het lijkt me dat in dit geval het sop de kool niet waard is. Bedankt voor de tips!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.