Zelf vloer maken uit azobé of steigerhout??

starterXL

Actieve deelnemer
15 okt 2010
180
0
Amsterdam
www.furnidure.nl
Verhelderende foto's hoor.

Je zou geneigd zijn om, afgaand op de buitenkant, dit nog wel te gebruiken voor het grove werk, maar als ik die foto's zo bekijk.........
Nu zal er waarschijnlijk ook wel een betere verlijming verkrijgbaar zijn, alleen is dat dus niet aan de buitenkant te zien :-(

In ieder geval is hier een teleurstelling voorkomen.

Gr. Kees
 

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
wil geen reclame maken hoor maar praxis verkoopt bij veel vestigingen houten vloeren voor 50% korting deze weken (ja echt houten vloeren) meschien een kijkje waard;)....

bedoel het niet als reclame*
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Dit is misschien ook wel een leuk alternatief:
DSC_0081-640x1138.jpg

Van populieren multiplex, dat is goedkoop en veel stabieler dan de meeste soorten underlayment.
Het is erg licht van kleur, maar je kunt het natuurlijk eenvoudig kleuren als je dat mooi vindt.

Als je zo'n motief maakt moet je wel zeker weten dat je stukken heel nauwkeurig zijn gezaagd. Als je zelf geen goede zaagtafel hebt zou je het kunnen laten zagen door een timmerman met een formaatzaag. Die kan snel een uniform plankjes zagen uit je plaatmateriaal.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Ik heb tien jaar terug eens 3 de keus gelegd eiken, redelijke noesten in maar als ze echt te groot zijn kan je ze er nog altijd uitzagen als je op een multiplex werkt, verschillende lengtes heeft ook zijn charmes ( mijn gedacht dan ) Planken kwamen van Peleman in Puurs Belgïe redelijk bij de prijs maar alles hangt ervan af van waar je bent.

Groet,

John
 
Laatst bewerkt:

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
In mijn studententijd heb ik in een onbewaakt moment mijn kamer eens voorzien van een zelfgezaagd hardboardstrokenparket. Gewoon met waterkit op van die groene isolatieplaten. Ik was niet zo heel goed in het mooi recht zagen, maar het kostte bijna niets, was lekker warm aan de voeten en zag er op zich helemaal niet slecht uit. Alleen de duurzaamheid viel een beetje tegen :)
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Onze zoon Thom heeft nu een kamertje met een bed, wat planken, vloer en plinten van underlayment. Geolied ziet het het prima uit, hij vindt het hartstikke mooi en het is behoorlijk duurzaam. Bij het zagen kwam ik slechts sporadisch een gap of filler tegen. Verder heb ik laatst eiken vloerdelen gehaald bij een vloerenboer in het oosten des lands en dat was best sympathiek geprijsd. Als je wilt kan ik je de naam wel mailen in een PB.
Groeten,
Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.