Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

diverse handzagen tbv een nieuwe zwaluwstaartzaag.

In de loop van de tijd heb ik aardig wat zagen verzameld en een aantal daarvan gebruik ik eigenlijk nooit.
    Nu is mijn oog gevallen op een zwaluwstaartzaagje van veritas en daarom ruim ik wat van mijn oude zagen op.

De twee mooiste zaagjes zijn oud en hebben een geklonken handvat.
    Eentje is gemerkt met Sheffield, een kroontje en B&C en de merknaam die ik niet kan lezen helaas.
    Dit is een 30 cm handzaagje.

Het 25 cm handzaagje, heeft eenzelfde handvat wat ook is geklonken. Merkje kan ik niet ontdekken, wel staat er een nummer in met de letters LAV 10, is denk ik ook een Sheffield zaagje aangezien ik het tegelijkertijd kocht met het dertig cm zaagje.

De grote op de foto is een oude Sandvik, gemerkt en wel, die is 62 cm en nog netjes recht, niet geklonken maar met schroeven, er zit wat speling in, schroeven moeten worden aangedraaid of vervangen.
    Heeft wel een mooi bewerkt handvat.

Dan nog een zaagje wat gemerkt is door de vorige eigenaar in het handvat, zal waarschijnlijk een timmerman zijn geweest. Het heeft een heel klein handvat, met 2 schroeven en 1 schroef heeft een logo van een vogel erin. Deze is 42 cm lang.

De zaagjes mogen voor een redelijk bod weg.
    Die twee kleintjes vraag ik 20 euro samen voor.
    De grote Sandvik 7,50 euro.
    En dat andere zaagje 5 euro.
    Samen voor 30 euro.

En de verzendkosten zijn 6,75 euro.

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.

groet Don

Re: diverse handzagen tbv een nieuwe zwaluwstaartzaag.

Weet er trouwens iemand waar die kleine zaagjes voor dienden?

Forum Rechten