betaalbare tweedehands draaibank....

A

Anonymous

Guest
Ze heeft een heel goede deal.
Emco was bijna in nieuwstaat.
Als ik de advertentie gezien had,had ik hem ook gekocht voor dat geld.

:mrgreen:
 

Inge

Nieuw lid
31 okt 2011
12
0
Potverdorie, heb ik toch zomaar een heel mooie draaibank in mijn werkplaats staan! Hij is nog niet gemonteerd (we hebben de poten eraf gehaald om hem in mijn boodschappenkarretje te kunnen proppen :D ), want daar heb ik wat extra handen voor nodig. Man en zoon zijn weg en de katten zijn niet sterk genoeg. Nog even geduld dus!
Henk(us) is zo lief geweest om ter plekke zijn deskundig oordeel te vellen. Echt heel lief en een enorme geruststelling. Al is het een zeer nette prijs; voor mij is het een kwak geld!
Maar goed, draaibank is volgens mij oerdegelijk en amper gebruikt. Het enige wat jammer is, is dat de tegencenter niet meedraaiend is en dat ik dringend moet sparen voor een mooie chuck!

Nogmaals: Dankjewel allemaal voor het meedenken, raad geven enz. enz.!!!
Misschien tot zaterdag!
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
timmertje zei:

Helaas. Een Longworth chuck is niet geschikt als vervanging van een normale (houtdraai)vierklauw. Longworth chucks en Cole jaws zijn met name bedoeld om reeds gedraaid werk af te werken nadat het al van de draaibank af is geweest, en zonder het te beschadigen. Met name om de voet, waarmee een schaal tijdens het draaien ingespannen is geweest netjes af te werken.

Noch een Longworth chuck, noch een Cole jaw zijn geschikt om een ruw stuk hout in te spannen om het rond en in vorm te draaien. Wel zijn ze een zeer welkome aanvulling op het arsenaal van met name de schalendraaier...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.