Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

tekentafel of tekenprogamma

Beste collega's houtdraaiers

Tot nu toe heb ik altijd men werkstukken gemaakt zonder tekening,nu is het zo dat ik wat plannen in men hoofd heb en deze wil ik voorafgaand op een tekening.
    Nu is men vraag werken jullie met een tekentafel of een tekenprogamma.
    Kortom hoe doen jullie het
    met vriendelijke groeten
    malefe

Re: tekentafel of tekenprogamma

Sketchup: gratis, snelle leercurve, veel voorbeelden te vinden/downloaden, online tutorials (al dan niet met bijbehorende video).

De enige andere CAD programma's waar ik ervaring mee heb zijn bedoeld voor elektronische circuits en printplaten, het valt niet mee daar een constructietekening mee te maken

Sketchup, niet verder over nadenken. Als je veel geld hebt kun je de pro versie kopen, dan kun je makkelijker tekeningen maken, maar het is niet echt nodig (en de pro versie is duur).

Eventjes wat geoefend met sketchup en moet zeggen goed programma hierbij een voorbeeldje

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Tot op heden teken ik alles nog gewoon op papier. Ik vind dit gewoon fijner werken, echter zie ik wel veel voordelen in een programma zoals Sketchup.........Misschien ooit eens maar voorlopig blijf ik letter met mijn stiften en potloden aan de gang!!!

Zoek je een programma voor gesegmenteerd draaiwerk??

hoi rick ja ik zoek een programma voor gesegmenteerd werk weet jij een sugestie

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ja, er zijn best wel wat programma's te krijgen. Google eens op "segmented woodturning software" , persoonlijk geen ervaring mee (ben fan van papier en potlood haha) maar wat amerikaanse kennissen wel

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb jaren geprogrammeerd voor CAD-systemen. Bijvoorbeeld modules voor het verlengen of verkorten van een profiel wat in Sketchup zo simpel gaat. Blijkbaar ben ik daardoor zo gedeformeerd dat ik moeite heb om met programma's als Sketchup te werken. Daarom beperk ik me tot het aloude papier, het potlood en het stufje. Daar kan ik me goed mee redden. Een hoogst enkele keer wil ik wat uitzetten op ware grootte en dan gaat het wat deftiger met lineaal en passer. Maar meestal is een summiere schets genoeg om m'n idee naar de realiteit te vertalen.

Zijn er hier ook personen die werken met Solid Edge?

Grtz,
    Rudy

woodturning pro is ook een fijn programma

Forum Rechten