Bijzettafeltje van paneeltjes

Cory

Nieuw lid
12 okt 2008
24
0
Hallo,

Ik heb zes wandpaneeltjes van nep-eiken, 60 x 15 x 1,8, en daar wou ik een hoektafeltje van maken. Hij komt op een plek te staan waar het niet opvalt dat het geen echt hout is, behalve als je er aandachtig naar gaat kijken natuurlijk.

Vier paneeltjes zijn bestemd voor het blad (60 x 60) en de resterende twee worden overlangs doorgezaagd voor de vier regeltjes. Ik moet nog een balk kopen van 5 x 5 voor de vier poten. Ik denk vuren, want ook dat lijkt niet op te vallen. Desnoods kleur ik het wat bij.

Nu zit ik met de constructie. Normaal dragen de vier poten het blad en de regels dienen om de poten te stabiliseren. Daar is nu dus geen sprake van; de middelste twee paneeltjes worden niet omhooggehouden door de poten, terwijl daar juist de grootste draagkracht moet zijn want daar rust de plant of schemerlamp op.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik de onderbouw stevig maken? Ik heb gedacht om de pootjes en de regels onderling te verbinden door middel van deuvels, maar daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee als het om zo'n wankel geheel gaat. Zodra je de ene erin tikt laat de andere weer los. En er ontstaan dan altijd wel kieren wat niet mooi is ook al is het maar en millimetertje..

Bij voorbaat dank!
 

Cory

Nieuw lid
12 okt 2008
24
0
Hi mootje,

Ja, ik denk inderdaad dat ik er maar een plaat onder schroef..

In doe-het-zelf rubrieken lijkt een deuvelverbinding erg makkelijk, maar het euvel is - denk ik - dat je er een boorstandaard voor nodig hebt om vooral recht te boren anders staan de deuvels scheef. Maar telkens als die in de aanbieding was dan dacht ik: toch maar niet. Voor die paar keer dat ik hem zal gebruiken loont dat eigenlijk niet.
 

Cory

Nieuw lid
12 okt 2008
24
0
Je bedoelt om die puntjes mee te zetten; je die heb ik. Of zo'n metalen blokje met gaten? Die heb ik ook eens gehad; kennelijk voldeed hij niet.

Ik kijk nog wel verder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.