ster tolpot werkbeschrijving

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.670
2.554
Gaanderen
Echt iets voor de liefhebber. Voor mij is het lijmen en zagen wat teveel. Je zou maar een foutje maken als het doosje bijna klaar is :evil: :evil: . Zou het dan zo in de kachel gooien. Maar het voegt wel een dimensie toe. Zo voor diegene die toe is aan een uitdaging kunnen we misschien een wedstrijd organiseren. Alle leden kunnen dan een raport maken. En de werkstukken vergelijken.
 
De maker van dit voorwerp en de werkbeschrijving ben ik zelf. Ik maak nl deel uit van de groep Haarlemmermeer. Ik vind dit niet correct handelen. Je had via een PB contact met me op kunnen nemen om dit voor zover dit nodig was recht te trekken. ik ga niet strijken met de eer van een ander.
 

Piet-G

Nieuw lid
17 jun 2010
5
0
Waarom ik zo reageerde is het feit dat de namen onderaan het stuk doorgehaald waren en de naam Quirinus niet voorkomt op de website van de groep Haarlemmermeer.
Dat kwam samen een beetje vreemd over.
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Lijkt mij het beste als jullie het alletwee via PB uitpraten.

( of samen een kop koffie gaan drinken)

Berton
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste woodworkers.
Ik lees: was netjes bron te noemen - kwam een beetje vreemd over.
Ik zie (door de doorhaling): maker Jan v.d. Ploeg - Foto's Hans Scholte - tekening Jos Toussain.
Ik weet:
* Jan is een perfect houtdraaier die uitdagingen niet uit de weg gaat en zich met overtuiging inzet voor houtdraaiend Nederland (Radius) (waarvoor dank!!!)
* Hans maakt nog steeds geweldige foto's.
* Jos is helaas overleden.
Ik zie: geen enkel probleem.
Het was weer heerlijk weer tijdens onze wandeling op de Dwingelose heide.
vr.gr. Jan Pranger.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met houtdraaien (mijn schoonvader heeft een paar jaar geleden houtdraaibankje gekocht) dacht ik: "tja... kaarsenstandaards, schaakstukken, tafelpoten, misschien een lampenvoet... wat moet je met zo'n ding".

Nu ik ieder topic op dit forum lees, inclusief de houtdraaitopics (hoewel ik zelf geen houtdraaier ben), sta ik iedere keer weer versteld van de prachtige, inventieve creaties die uit zo'n machine en de vaardige handen van de houtdraaier ontstaan. Deze tolpot is daar weer een prachtig voorbeeld van, inclusief uitgebreide werkbeschrijving (héél ver boven mijn pet trouwens). Overigens geldt dit zeker ook voor de werkstukken van Jan Pranger die zelfs van een half verbrand stuk hout nog iets moois weet te maken.

Heren (en af en toe een dame), blijf vooral jullie creaties tonen, jullie zijn een inspiratie voor de lezers van dit forum, en daar draait het wat mij betreft om. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.