Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

ster tolpot werkbeschrijving

Nu de werkbeschrijving hoe de ster tolpot te maken.

Attached files Bijzonder doosje.pdf (1.7 MB)

Re: ster tolpot werkbeschrijving

Echt iets voor de liefhebber. Voor mij is het lijmen en zagen wat teveel. Je zou maar een foutje maken als het doosje bijna klaar is :evil: :evil: . Zou het dan zo in de kachel gooien. Maar het voegt wel een dimensie toe. Zo voor diegene die toe is aan een uitdaging kunnen we misschien een wedstrijd organiseren. Alle leden kunnen dan een raport maken. En de werkstukken vergelijken.

het zou wel zo netjes zijn om de bron te vermelden.
    http://www.houtdraaienindehaarlemmermee ... =sho&typ=0

De maker van dit voorwerp en de werkbeschrijving ben ik zelf. Ik maak nl deel uit van de groep Haarlemmermeer. Ik vind dit niet correct handelen. Je had via een PB contact met me op kunnen nemen om dit voor zover dit nodig was recht te trekken. ik ga niet strijken met de eer van een ander.

Waarom ik zo reageerde is het feit dat de namen onderaan het stuk doorgehaald waren en de naam Quirinus niet voorkomt op de website van de groep Haarlemmermeer.
    Dat kwam samen een beetje vreemd over.

Dan nog had eerts via een PB contact met mij op genomen kunnen worden ipv iemand van oneigenlijk gebruik van dit artikel te beschuldigen. Blijkbaar kun je op deze site geen gebruik maken van een alias. Ik neem je dit zeer kwalijk.

Lijkt mij het beste als jullie het alletwee via PB uitpraten.

( of samen een kop koffie gaan drinken)

Berton

Beste woodworkers.
    Ik lees: was netjes bron te noemen - kwam een beetje vreemd over.
    Ik zie (door de doorhaling): maker Jan v.d. Ploeg - Foto's Hans Scholte - tekening Jos Toussain.
    Ik weet:
    * Jan is een perfect houtdraaier die uitdagingen niet uit de weg gaat en zich met overtuiging inzet voor houtdraaiend Nederland (Radius) (waarvoor dank!!!)
    * Hans maakt nog steeds geweldige foto's.
    * Jos is helaas overleden.
    Ik zie: geen enkel probleem.
    Het was weer heerlijk weer tijdens onze wandeling op de Dwingelose heide.
    vr.gr. Jan Pranger.

Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met houtdraaien (mijn schoonvader heeft een paar jaar geleden houtdraaibankje gekocht) dacht ik: "tja... kaarsenstandaards, schaakstukken, tafelpoten, misschien een lampenvoet... wat moet je met zo'n ding".

Nu ik ieder topic op dit forum lees, inclusief de houtdraaitopics (hoewel ik zelf geen houtdraaier ben), sta ik iedere keer weer versteld van de prachtige, inventieve creaties die uit zo'n machine en de vaardige handen van de houtdraaier ontstaan. Deze tolpot is daar weer een prachtig voorbeeld van, inclusief uitgebreide werkbeschrijving (héél ver boven mijn pet trouwens). Overigens geldt dit zeker ook voor de werkstukken van Jan Pranger die zelfs van een half verbrand stuk hout nog iets moois weet te maken.

Heren (en af en toe een dame), blijf vooral jullie creaties tonen, jullie zijn een inspiratie voor de lezers van dit forum, en daar draait het wat mij betreft om.

Forum Rechten