Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

KIstje van plataan met iepenwortelfineer

Forummers,

Afgelopen week heb ik wat tijd besteedt aan het maken van een nieuw kistje. Ik had een enorm mooi stuk plataan liggen en nog een stukje iepenwortelfineer. Dit moest samen komen in een kistje....

Net is het 1e laagje DanishOil erop gegaan dus we moeten nog een paar dagen wachten op het eindresultaat. Van het proces heb ik weer een serie foto's gemaakt voor een slide-show op you-tube.

Het plataan heb ik geherzaagd en geschaafd. Het blijft natuurlijk het allermooist om de nerf 100% rondom te kunnen laten lopen. Plataan laat zich fantastisch bewerken. Het stukje fineer heb ik verlijmd op een plaatje multiplex.

Ik zal proberen zo wat foto's te plaatsen ...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: KIstje van plataan met iepenwortelfineer

Grrrrrr.....uploaden van foto's gaat niet lukken. Helaas kan ik al een poosje woodworking.nl niet rechtstreeks bereiken maar alleen via anoniem surfen.
    Komende week dan toch maar eens bellen met mijn provider.

Goed, even geen foto's dus. Ik hoop maandag alle lagen DanishOil erop te hebben gesmeerd...dan kan ik ook het filmpje afmaken!!!

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Het is een vreemd probleem. Ik zou zeker gaan klagen bij je provider.
    Maar gelukkig kan je je foto's op je website kwijt.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@wr1944 : Klopt , mijn blog is wel toegankelijk maar ik vind het erg leuk om op het forum allerlei dingen te laten zien....

Hey Rick

ik ben ondertussen wel heel nieuwsgierig aan het worden hoor

Groeten Bas

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Dit kistje was weer een erg leuk geheel. Bepaalde delen heb ik later toch opnieuw gemaakt aangezien het toch niet helemaal naar mijn zin was. Voorheen had ik dit waarschijnlijk niet gedaan en het project af gemaakt (met als resultaat een kistje wat net niet naar mijn zin was). Een aantal bevriende forumleden gaven het advies om wat meer aandacht te besteden aan verhoudingen en afwerking. Tevens proberen om iets nauwkeuriger te werken leek me een erg passend advies.

Het gaat wat ver om iedereen hier op te sommen maar het gros woont noordelijk van Zwolle hahaha.

Gisteren hebben een boel mensen mijn blog gezocht en zagen helaas daar ook nog geen nieuwe foto's van dit doosje. Sorry,sorry.....Gisteren was er een forumlid op bezoek. dat was weer erg gezellig vond ik. Beetje koffie gedronken, zijn gave project bekeken(opbergkist voor een spel) en ik kon hem helpen met wat stukjes hout.
    Kortom een betere besteding van mijn tijd dan wat foto's maken van mijn kistje hahaha.

Update volgt.....

Beste medeforummers,

Het was gisteren inderdaad errug gezellig :-) Nog heel erg bedankt daarvoor, Rick!
    Nu bedenk ik mij ineens dat ik mij nog helemaal niet voorgesteld heb op dit mooie forum; zal ik gauw deze week even doen. Ik zal dan ook even het project in foto's laten zien aan jullie. Hopelijk vinden jullie het wat.

Het kistje... Ik heb het gezien en ik vond het echt heel erg mooi! Echt weer prachtig gemaakt, Rick. Hopelijk kun je snel foto's uploaden en kunnen we allemaal nog een keer genieten van je werk!

Groetjes,

Rene

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Oke, de slide-show is klaar en geupload op you-tube. Wat is dat toch een enorm mooi medium.

[youtube][youtube]

Het kistje is dus te koop. Ik dacht zelf aan iets van 35 euro voor het kistje.

Plataan is een fijne houtsoort om mee te werken en zeker een aanrader voor de mensen die dit nog niet geprobeerd hebben.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

[youtube][/youtube]

Deze zal het vast beter doen!!!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik weet niet of het filmpje zichtbaar is. Kan iemand even kijken of de link het doet ?

Het kistje is overigens al verkocht ! Da's weer een mooie bijdrage voor KIKA !!!

Forum Rechten