Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Onderwerp: Lijmtangen

Lijmtangen

Beste forumleden,

Ik zie het al een tijdje aan met een gering aantal lijmtangen, maar de kleine hoeveelheid gaat nu toch echt parten spelen. Ik maak steeds meer meubeltjes en wil nu investeren in een aantal goede lijmtangen van Bessey. Ik wil graag beginnen met een setje lange klemmen. Ik dacht zelf aan klemmen van zo'n 800mm-1000mm. Nu is mijn vraag: waar kan ik deze klemmen zo goedkoop mogelijk kopen, ik blijf een arme student :lol: . En ten tweede zie ik bv bij de 1000mm klemmen meerdere types. De GZ100, GZ100-2K en de GZ100-12-2K. De ene heeft een houten handvat en de andere twee, kunststofhandvaten. Echter merk ik dat er onderling toch nog best een prijsverschil is tussen deze tangen en vraag ik me af wat het verschil nu is tussen deze tangen. Iemand die ervaring heeft met de kunststofhandvaten/houten handvatten?

Groetjes,

Lennaert

Re: Lijmtangen

Voor Bessey betaal je de hoofdprijs.
    Bij Leys ,een gereedschap winkel keten,kun je hun huismerk Ivana kopen.
    Deze zijn identiek aan Bessey,hebben kunststof handvaten,en een stuk goedkoper.
    Rondkijken bij andere winkels kan ook schelen.
    Bessey is prima,heel prima zelfs,maar aan de prijs.

http://www.leys.nl/product/104039/ivana ... lhpupy8zpe

:mrgreen:

Bessey is vrijwel overal even duur. Soms kan je 5-10% korting krijgen, maar dat zijn maar weinig winkels die dat doen.
    De verschillen zijn zoals je zelf al zegt een houten handvat of een 2 componenten kunststof greep. De 12 bij GZ100-12 geeft de uitlading aan. In dit geval 12cm tussen beugel en drukplaat. Hoe groter dit is, hoe dikker de beugel moet zijn en dus wordt hij daarmee duurder.
    Ik heb zelf een aantal kleinere maten lijmtangen van Bessey en ben er zeeer tevreden mee. De goedkopere klemmen die ik heb verlopen sneller, springen los, en trekken krom. Die van Bessey niet. Als het even kan zal ik daarom altijd Bessey kopen. Ondanks de prijs.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

www.ecotools.nl

Perfecte lijmtangen (ik gebruik ze zelf ook veelvuldig) voor zeer nette prijzen. Absoluut een aanrader.

Bedankt voor jullie reacties, maar ik denk dat ik toch wil gaan voor 80cm lange Bessey tangen. 1 ding is mij echter nog steeds niet helemaal duidelijk. Waar komt het prijsverschil van de volgende 2 tangen nou vandaan?
    http://www.toolnation.nl/bessey-gz80-stalen-klem.html
    http://www.toolnation.nl/bessey-gz80-12 ... -klem.html

Als alles hetzelfde is behalve het handvat, lijkt me de keuze snel gemaakt. Als er 13 euro verschil moet zijn om een kunststoffen of houten handvat vind ik dat alleen wel vreemd. Zoveel meer hoeft dat toch niet te kosten. Iemand die zowel de kunststoffen als houten heeft en mij kan vertellen wat het verschil is?

Groetjes,

Lennaert

Van de GZ80 is het profiel dikker en sterker dan de GZ80-12-2K. en dat maakt het dus duurder. Normaal zijn juist de kunstof handvaten iets duurder dan de houten. Vind de kunstof wel heel erg prettig werken.

Bedankt Marco. Dat was precies wat ik wilde weten. Nu kan ik met een gerust hart de juiste bestelling plaatsen.

Wat ik niet snap,is dat je klaagt dat je geen geld hebt,en dan de dure versie koopt.
    Bessey verkoopt zijn tangen ook onder huismerken,zoals Ivana bij Leijs.
    Je kunt hier wat besparen en dan bestel je toch de dure??
    Afin,kijk maar wat je doet.
    Ik geef geen antwoord meer op dit soort vragen.

:arrow:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar lijmtangen,echter wil ik graag corpusklemmen aan gaan schaffen . Waarom kies je voor dit soort lijmtangen??

Ik heb een paar "merkloze" bessey-achtige klemmen zoals jij de link hebt geplaatst. Ecotools verkoop deze ook.
    Echter wel in een kleinere maat. Tevens heb ik "echte" bessey's. Deze zijn net toch even mooier gemaakt, echter is het prijsverschil zo groot dat ik zelf toch voor het "merkloze"alternatief zal gaan.

Zoveel mensen, zoveel meningen!!!! Laten we opbouwend van kritiek blijven naar elkaar toe toch??

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Die van ecotools zijn een exacte kopie van de bessey's, met als enig verschil (wat ik zelf een grote pro vind) dat ze een 8 hoekig handvat hebben ipv rond. Kan je toch net even makkelijker wat meer kracht zetten.

Forum Rechten