Sucupira Preta

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik heb evt. een partijtje Sucupira Preta op het oog voor het maken van o.a. een badkamermeubel. Maar ik lees in vadumeca dat dit lastig hout is vanwege kruisdraden. De partij die ik op het oog heb zijn oude vloerdelen, wat voor mij wel handig is want ik heb (nog) geen vlakblank.

Weten jullie of vloerdelen in principe al geschoond zijn van lastige stukken met kuisdraden (scheelt mij veel uitzoekwerk)?

Kan deze houtsoort goed tegen vochtige omgeving (blijft het vrij rustig)?
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
badkamer goed ventileren
en een goede afwerklaag

als het hout al geschaafd is heb je toch niks meer met kruisdraad en warrig hout te maken,, dat lijkt mij tenminste
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Zojuist de partij uitgechekt. De NL naam voor dit hout is zwarte kabbes. Het zijn vloerdelen van zo'n 2 cm dik, onderzijde gegroefd. De vloerdelen hebben geen mes en groef. Ze zijn niet bekantrecht geschaafd omdat ik de zaagsnedes nog zie staan. Dat is op zich niet zo ramp want als ik het ga verlijmen trek ik het toch langs een verlijmfrees. Verder ken ik nog een zaagtrucje om niet bekantrechte planken toch tegen elkaar aan te lijmen zonder verlijmfrees.

De partij bestaat uit planken van zo'n 16 cm breed en varierend van 2,20 tot 1 m planken. Alleen heeft een of andere eikel deze vloer vast geschroefd dus op de uiteinden zitten verwijtende schroefgaten en bij de lange planken zitten die schroefgaten ook nog eens halverwege. Barbaar :roll:

Totaal zo'n ruim 22 m2 vloerdelen voor zo'n 250 euro.

Wat denken jullie afnemen of laten vliegen (vanwege geen lange gaatvrije planken) ?
 
A

Athanor

Guest
150 euro bieden: take it or leave it!!!!
Dan heb je een mooie hoeveelheid tropsich hout te recyclen!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.