vaasje voor de meter

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Hey ,

Het was vandaag het verjaardagsfeest voor men zus haar meter die 90 jaar werd.
Nu had men moeder gevraagd of ik iets kon bedenken om een bloemetje in te zetten .
Dus wat ideetjes opgedaan op internet en wat eigen toetsjes aan toegevoegd en daaruit is dit voortgekomen .
Eerst had ik het met een bovenste stukje in het witte hout gemaakt , maar de moeder vond dat het mooier zou zijn met het bovenste stukje ook in padoek .

IMG_5766.jpg


Ik vond het witte kapje niet mis maar het rode is ook wel mooi .

IMG_5761.jpg


Dan met een bloemetje in .

IMG_5781.jpg


IMG_5785.jpg


IMG_5787.jpg


IMG_5771.jpg


En ze was er blij mee hoor :)

Groetjes
Ruben
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ik kon het ook niet helemaal volgen een meter van 90 jr eeuuu wat voor meter .

Heb ook wat belgisch geleerd 3 jaar geleden een droogzwierder wat wij een centrifuge noemen , en Kodak dat wij een fototoeslel noemen .

Een ander voorbeeld de leverancier van mijn broodoven/steenoven had het een gegeven moment over het afleggen van de oven (dat doen wij met overleden mensen) bedoelt werd de oven uitzetten en het schoonmaken met behulp van een vod (doek) ik vind die kleine verschilletjes fantastisch :mrgreen: het geaf wel enige babylonische spraakverwarring
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ik snap de titel niet, je eerste zin niet, en snap niet echt waar het nou voor dient? :lol: Ondanks dat, vind ik het een origineel cadeau!!! Goed om te lezen dat je zus er blij mee was. Maar mogen wij wat uitleg? :lol:
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
:lol: :lol: :lol: :lol:
Wat zeggen ze in Holland dan tegen een meter (familie) , peettante ?
Voor een meettoestel van 90 jaar maak ik geen vaasjes hoor :D :lol: :lol: :lol:

Dank je Woodworker :D

Groetjes :mrgreen:
Ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
l3nna3rt zei:
Ik snap de titel niet, je eerste zin niet, en snap niet echt waar het nou voor dient? :lol: Ondanks dat, vind ik het een origineel cadeau!!! Goed om te lezen dat je zus er blij mee was. Maar mogen wij wat uitleg? :lol:

Dus de titel , een vaasje is iets waar je water moet in doen en dan een bloemetje kan in zetten.
Voor de meter wil zeggen dat dit een cadeautje is voor mijn zus haar meter , peettante ( familie ).
(dus geen cadeautje voor men zus maar voor de meter ) :D

Dan mijn eerste zin eens anders geformuleerd : De meter ( familie ) van mijn zus werd 90 jaar en hiervoor was het vandaag het verjaardagsfeest.

En dat je niet weet waarvoor het dient is een grapje neem ik aan :lol: ;)

Als je nog meer uitleg wil , vraag maar ;)

Groetjes
Ruben
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Haha Ruben, ik wist er echt niks van. Voor mij had meter geen andere betekening dan 100cm :p Ik heb het even een duidelijke omschrijving opgezocht en nu lijkt het me wel duidelijk. Ik weet niet wat ze in Nederland voor woord hiervoor gebruiken, maar stiekem denk ik ook meter. :lol:

Het lijkt me nu wel duidelijk voor iedereen, we probeerde je alleen een beetje te stangen denk ik. :lol:

Groetjes,

Lennaert
 

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Volgens mij heeft de meter niets te klagen ;-)

en haha, Ruben, chance dat ge niet de enige belg zijt hier zene! :D
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
Nochtans da Nederlands en Vlaams veel op elkander trekken toch zijn der veel verschillen .
Zoals een bankautomaat = een pinautomaat en een transpalet = een pompwagen of zo dacht ik
en een meter = een peettante :lol:



Groetjes
Ruben
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.