Vers in de olie en was: Humidor

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Meubelmakers van het goede leven. Mijn eerste (serieuze) werkstuk van mijn opleiding is vandaag in de olie en in de was gezet.

Ik kon het uiteraard niet nalaten om dit even met jullie te delen:
http://www.guidokauer.nl/sigarenkistje

onderin de pagina heb ik een slideshow staan met de foto's van het resultaat. (morgen maak ik een paar nieuwe foto's bij daglicht)
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
Prachtig gedaan hoor. Wel goed dat er zo opleidingen bestaan bij jullie in Nederland. Hier in Belgie kun je naar een technische school (avondonderwijs, ttz de zaterdagmorgen) en dan krijg je een ietsiepietsie basis maar voor de rest zoek je het maar uit. Of ben ik gewoon onwetend? Zijn er hier misschien mede-belgen die een goede opleiding weten? Liefst in West-Vlaanderen. Alvast bedankt.
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Mooi werk hoor!
Gebruiken jullie in de opleiding een tekenprogramma voor ontwerpen of ontwerpen jullie op de tekentafel?

@Epistaxis : Over meubelmaken in België open ik straks een nieuw topic om mijn ervaring te beschrijven...

Mvg,

Geert
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Aaah, mooi.

Heb hier al meer dan een half jaar hout klaarliggen om iets dergelijks te maken, ook met onder verstek gezaagde hoeken en inleg werk op de hoeken.
Wat zijn de dimensies van het kistje?
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
@Geert: voor mijn opleiding hoeven we geen officieel geen tekening te kunnen maken. maar de vervolg opleiding (die helaas niet in deeltijd is) gebruikt Ironcad. ik heb wat demonstraties ervan gezien en ik ben erg onder de indruk van het pakket. er komen goede tekeningen uitrollen die voldoen aan de standaard van ontwerptekeningen. sketchup doet dat helaas niet.

Ik kan nog niet omgaan met ironcad maar ben wel van plan dat te leren.

@Arieproduction: Ik heb niet speciaal gelet op bepaalde afmetingen van sigaren maar ik ben uiteindelijk uitgekomen op:
buitenwerksemaat: 265X225X115
binnenwerksemaat: 215X175X89
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Wat is polytoeren? Afwerken?

Trouwens, jij zit nu toch op het HMC? Hoe diep is de stof daar? Ik bedoel wat voor een vakken krijgen jullie nou allemaal? Bij ons, in Nijmegen, is het vrij oppervlakkig. Helft van de week theorie die je op je eigen houtje moet maken (wel geeft de docent 1 a 2 uur les voor de klas en anderhalf uur in de week nederlands. Duits hoort eigenlijk ook maar er is geen docent voor?) En de andere helft van de week praktijk. Waar je wel hulp krijgt als 't nodig is en als je erom vraagt, maar voor de rest loopt de leraar meer rond om te zeggen dat er opgeruimd moet worden. Voor mijn gevoel is 't in Amsterdam/Rotterdam allemaal nét wat beter geregeld.
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Renault zei:
Wat is polytoeren? Afwerken?

sorry het is inderdaad politoeren, y=i, heb het veranderd.
En het is een afwerklaag, uit de tijd dat er nog geen lak bestond, maar het geeft nog altijd een mooie glans aan het hout.

Overigens zit ik niet op het HMC, maar Guido wel geloof ik.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.