Opvullen aders wenge

dr_wood

Nieuw lid
23 aug 2011
2
0
Hey,

Ik ben bezig aan een proefstukje met wenge.
Na het schaven en opschuren hiervan zie ik dat dit hout veel aders/porien bevat.
Het uiteindelijke werkstuk zou ik willen afwerken met een hoogglans.

Kan iemand mij op weg helpen met hoe ik deze porien kan opvullen, en welke afwerking ik kan gebruiken voor een spiegeleffect te bekomen, zelf had ik gedacht aan politoeren, maar heb geen idee of dit gaat met wenge, en/of het moeilijk te doen is.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Sanding Sealer lijkt me een mooie oplossing ! Ik heb een polijst-systeem te leen van een kennis. Wenge valt erg goed toch een spiegeltje te polijsten. Of het dan mooier wordt is een kwestie van smaak natuurlijk.

Je hebt wel een gave naam gekozen !!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Kijk eens op de site van ron van zaltbommel. Hierop staat een hoop info voor aankomende houtprofessoren.
Je moet tenslotte studeren om van dr. naar prof. te promoveren. ;)
Misschien is het goed om de volgende keer een andere aanhef te gebruiken. Goedenmiddag klint beter dan hey. Maar we kijken wel uit naar het resultaat
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Ik zou er zoveel lagen lak op doen dat de lak de porien vult. Ik weet vermoed dat als je het met een hout vuller vult dat het resultaat minder mooi zou worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.