Voorzittershamer

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Al een tijdje terug heb ik een vorzittershamer gedraaid, als cadeau voor de studentenvereniging waarvan ik lid ben. Het materiaal is kersenhout.

Voorzittershamer.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Een klassieker dus. Mooie verhoudingen en prachtig hout. Door die verdikking bij de aansluiting steel/blok heb je het jezelf moeilijk gemaakt: nu ontstaat een kiertje (of gezichtbedrog van de foto) en bij een langere tap zal dit niet gebeuren.
Kun je de verdikking nog vloeiend laten verlopen naar het tapse gedeelte???
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo Jan,

Het is geen gezichtsbedrog, je hebt het goed gezien. Een constructiefoutje die pas aan het licht kwam toen ik de steel en kop in elkaar zette. Een verbeteringspunt voor de volgende, voor deze heb ik het maar zo gelaten.

Het kersenhout is trouwens Amerikaans. Toch een wereld van verschil vind ik persoonlijk met het Europese(Nederlandse) kersenhout dat ik her en der uit verbouwde tuinen mocht kappen. Het inlandse kersenhout vind ik massiever, harder een veel meer kleurrijk dan het Amerikaanse.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.