Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Overstromingen Thailand

Ben de laatste 2 weken nauwelijks op het forum geweest, te druk met de overstromingen. Eerst met rondrijden/fietsen, foto's maken en helpen met zandzakken ed. maar sinds deze week met de eigen boel, de kans is erg groot dat in de loop van het weekend we een halve meter water in huis hebben, dus het meeste moest naar de bovenverdieping, meubilair, gereedschap, het hout zoveel mogelijk droog gezet en we wonen sinds gisteravond in een hotel in het centrum. Hoofdzakelijk omdat mijn vrouw elke dag op kantoor wil zijn en we bij een halve meter water geen kant meer op kunnen. Hier hebben we de skytrain, ik zal nog wel wat foto's posten, voor wie het leuk vind heb ik een website voor onze mede kampbewoners gemaakt. Die was nog niet klaar, maar het nieuws kwam zo snel dat ik maar live ben gegaan. De opzet is een beetje zoals ik dat ook voor woodworking wil maken, de link is www.nichadainfo.com.
    Het gaat zo snel, mijn thaise buurman heeft een verzameling klassieke auto (ruim 200 stuks) in een mooi gebouw, zo'n 15 km bij ons vandaan naar het noorden (pathum thani) zondag leek alles nog goed, maandag hadden ze twijfel en dinsdag stond er 2,5 meter water in zijn loods! Hij denkt dat het in onze buurt net zo zal gaan, vanavond was het er nog droog, maar het water komt er aan. De schade tot nu toe is buiten alle huizen en ruim 300 doden, dat er ruim 14.000 bedrijven al plat liggen en daar komen nog heel veel bij in Bangkok, waar meer dan 660 duizend medewerkers door getroffen worden. De hele economie komt tot stilstand en het kan nog weken duren.

jaap

Re: Overstromingen Thailand

Hallo Jaap

Vrienden van ons zijn net 2 weken terug uit Thailand. Een rugzak rondreis vakantie. Van hen hoorden we al dat het er slecht aan toe was, in het zuiden leek het toen al zoals wij kennen van die rampenfilmpjes in het journaal. Voor Thailand is het een regelrechte RAMP, het land heeft niet de infrastructuur die wij hier kennen, er is geen enkel land wat op zo''n ramp is voorbereid maar voor de Thai is dit een regelrechte ramp. Nieuws wat hier binnenkomt is eigenlijk ook alleen maar slecht nieuws. We wensen jouw, de familie en alle Thai een stop van deze REGENS.

Droge voeten gewenst. Hugo Tim en Jolanda

Tjonge Jaap, dat is toch een regelrechte ramp voor het land. Goed dat je ons informeert, want de berichtgeving hier is toch globaal. Veel sterkte de komende dagen/weken en groeten aan Jantje en de kids.
    vr.gr. Jan en Annie Pranger.

Wow, indrukwekkend verhaal, inderdaad een ramp voor het land en de inwoners. Hier in Nederland hoor/zie je er heel weinig van. De media overspoeld (no pun intended) ons alleen met de meest lugubere beelden van Gadaffi.

Sterkte en ik hoop dat je het droog houd, letterlijk.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Het is vreselijk dat er altijd zoveel slachtoffers vallen. Ik heb geen idee van de locale situatie en ik ben gauw geneigd het door een Nederlandse bril te bekijken. Dan denk je dat een Thaise Rijkswaterstaat voldoende maatregelen zou moeten kunnen treffen. Maar sommige rampen zijn gewoonweg niet te bedwingen. Dan kunnen zelfs Hollanders met hun eeuwenlange ervaring er geen mouw aan passen.
    In New Orleans werden na Katrina twee Hollandse ingenieursbureaus geraadpleegd voor een waterbeheersingsplan. Dat werden dus o.a. dijken op deltahoogte zoals wij die kennen. Gelukkig wisten de Amerikaanse army engineers het beter en maakten er betonnen muren van. Dus de volgende ramp is al voorgeprogrammeerd.
    Maar aan die verhalen heb je nu niets. Ik hoop dat het goed afloopt voor jou en je familie.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Veel sterkte daar.
    Ondanks dat je ook getroffen word door de ramp ben je dan toch maar weer bevoordeeld dat je van 'rijke' westerse achtergrond komt en jezelf mogelijkheden tot uitwijken/hotel kan veroorloven. Wel goed dat je probeert je steentje/zandzakje bij te dragen. Daar kunnen vele een voorbeeld aan nemen.

ik had de weinige berichten gehoord op het nieuws en ik hoopte wat van je te horen op het forum, gewoon om te zien hoe het gaat. er is echt een ramp, zoveel doden en veel ongemak. ik wens jullie daar alle goeds, en hou vol.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Hoi Jaap,

Hoe is de situatie nu daar bij jou?
    Zojuist een verontrustende reportage gezien bij 1 vandaag, over het feit dat het zo goed als zeker is dat Bangkok ook blank gaat komen te staan. Vreselijke berichten natuurlijk weer.

Las in de krant dat Bangkok nog tot december blank staat, echt niet te geloven.
    Heel erg veel sterkte daar,

Wauw, had gek genoeg niet door dat het daar zooo nijpend is, hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed jaap en familie..!

Forum Rechten