Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Heeft iemand een oude machine over?

Is er iemand die misschien een verouderde machine over heeft waar hij niks meer mee doet? Anders zou ik hem misschien wel op willen komen halen voor een niet te hoge prijs. Ben namelijk nog maar 15 en heb mijn zakken vaker leeg dan vol :lol:

Re: Heeft iemand een oude machine over?

Een verouderde machine vind ik een vrij ruim begrip. Waar ben je precies naar op zoek? Daarnaast bied marktplaats ook een optie natuurlijk. Daar valt genoeg te vinden voor weinig. Uiteraard willen we je wel tips geven voor een goede aanschaf van een tweedehands/oude machine.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009

Heb een oude bovenfreesmachine staan

Maar in hoeverre je deze zal kunnen gebruiken, das een ander paar mouwen

Bert

Verouderde machines gaan meestal weg omdat ze niet meer aan de hedendaagse veiligheids eisen voldoen.
    Ik loop er met een grote boog omheen,en zou dat als beginner zeker ook doen.

:arrow:

Ik bedoelde ook meer machines in de richting van; niet meer gebruikte, staan al jaren op zolder, doe er niets meer mee. Van dat soort verouderde machines. Verder, ik weet niet zozeer wat ik met een freesmachine kan, maar ik heb wel gelezen dat ik hiermee de zwaluwstaarten kan maken, wat zeer te pas zal komen. Ik ben op zoek naar een eventuele schuurband, zodat ik het schuren gemakkelijker maak. Daarnaast zou ik graag tips willen ontvangen over wat ik wel en niet zou moeten kopen op marktplaats. Ik ben namelijk nogal een leek hierin.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Wat heb jij toch met dat schuren? Ga eerst eens oefenen op zorgvuldig werken, dan hoeft er ook niet zoveel geschuurd te worden
    Wellicht ook een goed idee om je eens te gaan verdiepen in de wondere wereld van het schaven met de hand

Helemaal mee eens JP, ik zou voorlopig die machines gewoon een beetje uit je hoofd zetten en gewoon lekker met de hand gaan werken o.a. de zwaluwstaarten, schuren en noem maar op.

Schuren kan je ook met de hand doen, neem een stuk hout of kurk wikkel schuurpapier er omheen
    en schuren maar.

En ik zou als ik jou was bij A beginnen en niet meteen ergens bij P.

Gewoon de zwaluwstaarten met de hand maken, heb je niet veel nodig.

Hamer, zaag, houtbeitel, potlood en winkelhaak.

Maar waarom niet gewoon lekker simpel beginnen ipv zwaluwstaarten kijk eens bij de verschillende topics
    van ons medeforumlid Rick hoe die zijn doosjes en zo maakt, kom je ook wat makkelijkere verbindingen tegen dan zwaluwstaarten

Zijn zo maar wat ideen

Berton

Bedankt voor jullie reacties.
    En de rede dat ik graag een schuurmachine wil, is omdat ik hier op school ook al mee gewerkt heb, en dit super fijn werkt. Ik werk zo zorgvuldig mogelijk, alleen wat ik altijd heel graag wil, is afgebolde randen. Die krijg je maar op een manier, en dat is schuren. En als ik met de hand schuur, krijg ik ze vaak niet precies even recht. Wacht eens, misschien weet ik mijn probleem :P, misschien ben ik te kritisch. Dit is natuurlijk pas mijn eerste project, dus, misschien is het dat wel, en moet ik het gewoon leren door fouten te maken :roll:

Pak een schaaf en maak je randje rond. Het laatste stukje doe je met de hand

Ik heb geen schaaf Waar kun je die halen, en zijn ze ook goedkoop verkrijgbaar? Want wat ik tot nu toe heb gezien gaan ze over de 50,00 euro

Forum Rechten