ervaringen Vormgevers in Hout 15/16 oktober 2011

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Nieuwsgierig als ik ben, ben ik benieuwd wie er gisteren en vandaag allemaal naar Vormgevers in Hout zijn geweest.

Ik ben gisteren gezellig met mijn moeder geweest. We hebben er heerlijk wat uurtjes rond gewandeld. Genoten van vele mooie creaties en gesproken met allerlei mensen over hun technieken.

Persoonlijk ging ik vooral voor de meubelmakers om inspiratie op te doen. En vooral de kunst een beetje afkijken... Hoe zien de verbindingen er uit welk hout hebben ze gebruikt en wat vragen ze voor zo'n product?
Niet dat ik commercieel wil, maar toch geinig om te zien wat voor prijzen ze vragen.

Het was mijn eerste keer en ik ben zeker van plan om volgend jaar weer van de partij te zijn!

Bram
 

Tureluur

Actieve deelnemer
11 jan 2011
27
0
Ik ben vandaag even wezen kijken en ook ik heb me er goed vermaakt. Ik was vooral benieuwd naar het niveau en de kwaliteit van de werkstukken. Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met handgereedschappen en ken persoonlijk geen mensen bij wie ik eens kan meekijken hoe die het er vanaf brengen.
En dan zie je soms dingen die voor mij nog hele verre toekomstmuziek zijn zoals spatstrakke zwaluwstaart verbindingen in verstek enzo. Maar bij sommige zag het er op de foto duidelijk leuker uit dan in het echt (onder het motto idee een 10, uitvoering een 3).

Van de werkplaatsen had ik iets meer verwacht, maar ik heb toch lange tijd bij het stukje van radius vol verbazing zitten kijken in welk tempo en met welke precisie daar de mooiste dingen werden gedraaid! Erg leuk en enthousiasmerend om te zien! Ook ik ga volgend jaar zeker weer! En het fort is en blijft echt een prachtlocatie.

Arthur
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Ivm zieke vriendin helaas gemist.
anders was ik zeker heen gegaan, ik zal hier de verhalen wel lezen en balen wat ik gemist heb ;)
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
ik vond het houtdraaiwerk leuk en die houten blokken van allerlei houtsoorten, en de woodmizer die robinia planken zaagde.

maar er waren ook een hoop van die leipe artistieke vormen in hout waar je niks mee kunt. niet helemaal mijn smaak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.