Les

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Ik kon geen goede plaats vinden om dit onderwerp te plaatsen, dus doe ik het maar hier. Ik woon in Oss, en ben op zoek naar iemand die mij les zou kunnen/willen geven in houtbewerken, of misschien kennen jullie familie, kennissen, die in Oss, of in de buurt van Oss wonen, en ook veel met houtbewerken doen en hierdoor een centje bij willen verdienen :D
Ik ken namelijk niemand bij mij in de buurt die hierin geïnteresseerd is, en daadwerkelijk ook goed, en daarnaast mij ook nog les wil geven :lol:
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Helaas net iets te ver weg. Ben zelf meubeldocent in opleiding had het graag gedaan. Misschien is het handig om erbij te vertellen wat je wilt leren? In welk stadium verkeer je?
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Ik doe nu nog alleen maar hobby houtbewerken. Ik wil leren met de machines om te gaan, en hoe ik stoelen moet maken, kistjes, van allerlei dingen. Ook wil ik graag leren hoe ik de stevigheid in de stoelen kan krijgen, dus de structuur. Verder zou ik wat meer over hout te weten willen komen, wat waar goed voor is. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, want ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om mij dit zelf aan te leren, toch?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ben je al in de bibliotheek geweest? In het begin heb ik daar wat interessante boeken gevonden over houtbewerking en meubelmaken.

Zelf heb ik ook alles door zelfstudie geleerd, nooit les gehad van wie dan ook. Het helpt wel als je al een beetje handig bent.
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
niets is onmogelijk om aan te leren.
Het duurt alleen stuk langer en is veel duurder.
In maasbommel zit een meubelmaker die cursussen geeft, ik hoop hier in januari ook heen te gaan voor het nieuwe seizoen.
geloof dat Oss en maasbommel niet zo ver uit elkaar liggen toch?
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Nee dit valt reuze mee. Zou ik zijn telefoonnummer, of adres van zijn site of dergelijke mogen hebben, zodat ik hem kan contacteren. Ik zou graag bij hem op cursus willen, alleen is mij de vraag: wanneer is dit, en van hoe laat tot hoe laat?
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Ze hebben in november open dag, dus rond kijken kan dan altijd.
Ik ben al aan het kijken of ik de nodige cursussen die ik daar wil volgen rond kan krijgen qua verlof en kosten
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Misschien zit er een klein meubelbedrijfje in de buurt waar je op de zaterdag mee mag werken. Sla je 2 vliegen in een klap: je verdient er wat aan en je leert er een vak bij. Maar vergis je niet, je kan natuurlijk niet meteen dingen voor jezelf maken. Dat hoeft ook niet zolang je maar beseft waarom in die werkplaats bent, om het vak te leren zodat je later wel dingen voor jezelf kan maken. Mocht je een bedrijf vinden dan ga je waarschijnlijk ook niet meteen een kast maken... Bijna iedereen in de proffesionele wereld is onderaan de trap begonnen.
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
@Renault: Ja dit snap ik, ik heb ook alle geduld om dit te leren. Het is ook niet dat ik de drang heb om iets voor mezelf te maken, dit kan ik altijd nog buiten het werk om doen. Dan kan ik tijdens het werk ervaring opdoen.
@Jelmer79: Je hebt het over rond krijgen qua verlof en kosten, alleen vergeet niet dat ik nog steeds op school zit :s Ik heb dus niet de mogelijkheid om hier volle dagen aan te besteden, en het geld groeit me al helemaal niet op me rug :lol:
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Misschien hebben ze aanpassing, nee heb je, ja kun je krijgen.
:eek: ach en wat mis je nu als je paar dagen niet op school bent :roll:
of is dat niet handig om te zeggen?
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Haha, ja, maar het punt is dat ik tegen het examenjaar aan zit, en ik maar al te graag mijn Havo-diploma wil :p
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Hallo,

Welk jaar havo doe je? In HAVO4 moet je Maatschappelijke stage doen (ik tenminste wel, ik weet niet of dit in heel Nederland zo is). Misschien kun je met MaS of met een andere stage wel bij een meubelmakerij helpen (en leren!)

Groeten Rudolf.
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Ik doe momenteel inderdaad het 4e jaar van havo, alleen ik heb mijn maatschappelijke stage al in de 3e gehad. Misschien dat ik er nog een moet doen. Ik kan inderdaad eens rondkijken, alleen weet niet of dit word goedgekeurd, omdat dat niet mijn niveau is. Misschien willen ze juist dat ik bij basisscholen stage ga lopen (ik wil immers leraar worden).
 

tegno9

Actieve deelnemer
1 okt 2011
49
0
Haha, ja ik zou het kunnen proberen. Ik ga het denk ik gewoon op me af laten komen, wie weet kom ik binnenkort wel iemand tegen die mij zou willen hebben, en anders, tot die tijd, kan ik denk ik nog wel met de boeken vooruit, en mijn handwerk verbeteren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.