Bankschroef hulpstuk

WR1944

Oud hout
Ik heb het geval bij Woodcraft gezien maar ik ben er niet erg van onder de indruk. Je kan het eenvoudig zelf maken.
Neem een stevig stuk hout, maak het ongeveer in de vorm van het plastic deel, zaag het grootste deel van een flinke slotbout af, lijm het in het hout en je bent gesteld. Mocht het gaan slippen dan kan je er wat schuurlinnen onder plakken.
Aan de andere kant kost het apparaat hier $15 (iets over EUR 10) en het wordt in de USA gemaakt. Niet de moeite waard om het te kopieeren en als ik het zou kopen steun ik in ierder geval de Amerikaanse economie.
 

godfery879

Nieuw lid
16 okt 2011
1
0
Ik ben zo blij dat deze internetsite ding werkt en uw artikel heeft me echt geholpen. Kan u op dat thuis adviseren u :D :D :D :D
 

WR1944

Oud hout
jpandriesse zei:
Ik heb het idee dat het ijzeren 'bolletje' ook wat in veert, hetgeen de klemkracht ten goede komt.

Op de video is inderdaad te zien dat de metalen bol iets inveert. Dat verandert niets aan de klemkracht. Dat wordt bepaald door de mate van aandraaien van de bankschroef. Waarom die bol inveert ontgaat me totaal, ik kan er geen technische verklaring voor vinden. Hooguit dat het een indicatie zou kunnen zijn voor de mate van aandraaien. Bij het inspannen zou je aan het inveren van de bol kunnen zien dat je genoeg (of de maximale) kracht op het voorwerp hebt bereikt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.