Ik kwam alleen voor een voegspijker .......

WR1944

Oud hout
Gisteren ging ik nog even snel op de fiets naar Home Depot. Het was mooi zonnig weer dus dat was geen straf. Nadat ik de voegspijker had gekocht liep ik even door de gereedschapafdeling. Daar viel m'n oog op een soort kruimeldief van Ryobi (Chinees spul) van een degelijker formaat dan de huis-tuin en keuken versies die ik in Holland gebruik. Deze zag er ondanks z'n Chinese afkomst erg degelijk uit en voor even wat zaagsel verwijderen hoef ik dan niet de grote broer voor de dag halen. De prijs was $25, maar er zat geen batterij bij. Big deal!
Even verder snuffelen leerde mij dat ik voor een batterij $40 moest uitleggen en voor een lader $50. Dan werd het toch wel een dure grap.
Nog verder snuffelen bracht aan het licht dat een 18V boor van Ryobi als kit met twee batterijen en een lader op $80 kwamen. Nu was ik al vaag aan het denken om een tweede boortol aan te schaffen. Maar ik kon geen "simpele/goedkope" Festool vinden met dezelfde batterij als de T15 die ik heb. Dus die Ryobi boor zou goed van pas kunnen komen als 2e boor. Dus voor $105 had ik een stofzuigertje en een boor of anders moest ik voor dat zelfde zuigertje met 1 batterij en een lader $115 neer tellen. Dan is het voor de gemiddelde Hollander niet meer zo moeilijk.
's Avonds met de auto alles opgehaald. En bij het afrekenen kreeg ik nog twee vrijkaartjes (waarde 2x $6) voor een home-improvement beurs voor over ruim een week. De zuigkracht is aanzienlijk en het valt me in het geheel niet tegen. Vergeleken met de Festool voelt de Ruobi vrij lomp aan maar doet z'n werk goed.

Attached files
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb zo'n klein zakloos cuycloon Ryobi stofzuigertje in mn schuur staan. Deze staat altijd aan de bovenfrees vastgekoppeld en werkt op zich prima. Wat je wel goed in de gaten houd is dat je met grote regelmaat (elke keer dat je het ding leegt) de filters schoonmaakt, anders ben je binnen no-time je zuigkracht kwijt.
Legen doe ik trouwens ook bijzonder gemakkelijk, ik heb ook een zware bouwstofzuiger (3 motoren) in de werkplaats staan, zet deze even aan en de slang hiervan op die van de Ryobi. Het ding is binnen no-time leeg en door de tegengestelde zuig richting zijn de filters ook elke keer weer schoon :D
 

WR1944

Oud hout
Bedankt voor de tip.
Ik wist niet dat Ryobi ook buiten de USA, Canada en Australie verkocht werd. In de USA en Canada wordt het exclusief door Home Depot verkocht, maar ze leveren ook onder andere namen aan bijvoorbeeld Sears (Craftsman) en Ridgid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.