Kastje met gebogen deurtjes

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Ik heb onderstaande kastje gemaakt van eikenhout, afmetingen zijn 52 cm hoog en 37 cm breed.


Maar nu ben ik op zoek naar gebogen glas, ik heb een offerte aangevraagd bij de plaatselijke schilder. Die heeft het aan z'n glasboer gevraagd en kwam op een totaal van 750 euro voor 2 gebogen raampjes.....
Ze moeten een mal maken en dan het glas gieten en dat schijnt allemaal erg duur te zijn.
Dus hier mijn vraag of iemand een methode weet waarbij het allemaal niet wat goedkoper kan. Plexiglas kan altijd nog.



Overigens de rondingen zijn gemaakt door 4 latjes eikenhout van elk 3 mm dik in een vorm van MDF te fixeren.
Afb0051.jpg


Attached files
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Ziet er erg mooi uit. Van Krenov heb ik wel eens gezien dat hij er dan geen glas in zet maar een soort web van dunne houten latjes.

Attached files
 

ArieProduction

Actieve deelnemer
13 aug 2008
176
1
Wageningen
www.builtin.nl
Ha houtmannetje,

bedankt voor de tip, ik zie dat ze ook op de bouwbeurs staan, heb ik gelijk een goede reden om langs te gaan.



Overigens wel vaker antieke theekastjes gezien met gebogen glas in de deurtjes. Kan er even geen voorbeeld plaatje van vinden op internet.
 

splinter

Nieuw lid
4 mrt 2008
8
0
misschien is het werken met "glas in lood" ruitjes een optie. Dit is goed zelf te doen en vele variatie's zijn mogelijk.

succes, splinter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.