Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Kastje met gebogen deurtjes

Ik heb onderstaande kastje gemaakt van eikenhout, afmetingen zijn 52 cm hoog en 37 cm breed.

Maar nu ben ik op zoek naar gebogen glas, ik heb een offerte aangevraagd bij de plaatselijke schilder. Die heeft het aan z'n glasboer gevraagd en kwam op een totaal van 750 euro voor 2 gebogen raampjes.....
    Ze moeten een mal maken en dan het glas gieten en dat schijnt allemaal erg duur te zijn.
    Dus hier mijn vraag of iemand een methode weet waarbij het allemaal niet wat goedkoper kan. Plexiglas kan altijd nog.

Overigens de rondingen zijn gemaakt door 4 latjes eikenhout van elk 3 mm dik in een vorm van MDF te fixeren.

Attached files

Re: Kastje met gebogen deurtjes

Ziet er erg mooi uit. Van Krenov heb ik wel eens gezien dat hij er dan geen glas in zet maar een soort web van dunne houten latjes.

Attached files

wie mooi wil zijn moet pijn lijden
    dat geld ook voor mooie dingen blijkbaar,,,, toch vind ik 750 eurietjes wel een beetje veel

ik zou even googelen en direct bij iemand die glas kan buigen een prijsopgave laten doen

hier bv http://www.flexglass.nl/nl/home_fgs.php

Ha houtmannetje,

bedankt voor de tip, ik zie dat ze ook op de bouwbeurs staan, heb ik gelijk een goede reden om langs te gaan.

Overigens wel vaker antieke theekastjes gezien met gebogen glas in de deurtjes. Kan er even geen voorbeeld plaatje van vinden op internet.

misschien is het werken met "glas in lood" ruitjes een optie. Dit is goed zelf te doen en vele variatie's zijn mogelijk.

succes, splinter

Forum Rechten