mijn festool werkbank

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Bitsingen is inderdaad niet ver van Zichen! Maar ben je echt meubelmaker? Als ik goed ben ingelicht had de Technische school van Herstal grote faam bij meubelmakers. Was dat niet de 'Luikse school' waar de houtsnijders (sculpteurs) werden opgeleid?
Goede adressen voor hout in de buurt? Ik heb twee weken geleden twee boolen Franse eik gekocht bij Claesen in Neerrepen. Goed hout voor een correcte prijs. Van de Slagmolen in Bilzen ben ik niet zo weg, om verschillende redenen. Verder heb je Biemar in Soumange. Ben daar enkele keren geweest, maar was niet dat. Ik denk dat je daar de juiste mensen moet kennen. De beste ervaring was eigenlijk Jehoulet in Manhay. Ben daar wel maar één keer geweest, maar onmiddellijk correct geholpen met goed hout voor een (zeer) goede prijs. Die zaak was wel pas open, maar het magazijn was proper en overzichtelijk. Zouden ook leveren in de buurt.

Mathieu
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ben meubelmaker inderdaad, ik denk dat het klopt dat de school van Herstal vroeger grote faam had wereldwijd. één van mijn leraars had zelf die sculpteur opleiding gevolgd, en miste geen kans om erover to praten en zijn werkstukken te tonen.
Maar nu is het niet echt meer dat, er waren maar een handvol leerlingen per klas in de secundaire dagopleiding en wat ik van hun werk kon zien was niet echt indrukwekkend.

Ik koop mijn hout voorlopig via mij lokale handelaar, maar iedereen zegt mij dat dat te duur is.
Ben al bij Biemar geweest maar vond de ontvangst en de organisatie nogal kil.
dankjewel voor de tip naar Jehoulet, ik ga daar regelmatig in de buurt op weekend en kijk altijd uit naar zagerijen en heb Jehoulet nooit opgemerkt! ook al ben ik in Manhay meermaals op restaurant geweest.

ben je zelf ook meubelmaker?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
BenchWorks

Prachtige werkplaats,het heeft meer weg van een operatiekamer! Dan zit ik in mijn schuurtje toch maar pover. :(
Bitsingen! :eek: Daar heb ik nog nooit van gehoord, waar moet ik dat gaan zoeken?
Ik ben wonende in Vliermaal(Kortessem)


Grtz,
Rudy
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Misschien is Bitsingen je beter bekend als Bassenge. Ligt vlak langs Boirs, je weet wel waar dat viaduct op de E 313 al zoveel jaren in herstelling is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.