Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Gereedschap kopen in Parijs

Ik ga binnenkort naar Parijs toe, Voordat ik nu klerenwinkel in en uit loop wil ik naar een goede gereedschap winkel. In Berlijn heb je Dieter Smid in Parijs is er vast ook wel zo iets. Wie helpt mij uit de kleding winkels ??????????

Alvast bedankt Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Gereedschap kopen in Parijs

Wow, erg mooie stad. Ik zou inderdaad zoveel mogelijk de kledingwinkels vermijden !! Qua gereedschap heb ik niets kunnen vinden maar nu is mijn frans ook niet zo sterk.

Ik ben er ook niet zo bekend , maar wat je zou kunnen proberen is naar de meestal Engelse sites gaan van de bekende gereedschapmerken. Vervogens kijken of ze dealers hebben in Frankrijk, en dan of die dan toevallig in Parijs zitten.

Beetje omslachtig, maar zo heb ik af en toe wel eens wat gevonden op vakantie.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Frans is ook niet m'n sterkste kant ondanks m'n jarenlange vakanties aldaar. Misschien dat de Belgische forummers je meer kunnen vertellen. Die zitten dichter bij het vuur.
    Het enige dat bij me opkomt is "bricolage". Als je op dat woord Googled kom je in ieder geval bij de bouwmarkten terecht. Misschien dat serieuze zaken als Baptist je iets kunnen vertellen over hun even serieuze vakbroeders in den vreemde.
    In ieder geval veel plezier in Paris. Bij mijn volgende bezoek aan Holland (om m'n spullen in te pakken) hoop ik met m'n vrouw een lang weekend Paris te doen. Voor het zover is zal ik me behelpen met jaloers op je te zijn.

Dit ben ik al zoekend tegengekomen. Vooral Gaignard Millon lijkt me wel wat.
    D'r moet toch ergens een Frans houtbewerkersforum zijn? Omdat ik zelf nog wel eens in Parijs kom vind ik het ook wel interessant.

Google: outils pour menuisier:

http://www.hmdiffusion.com/

(helaas niet in het centrum, en met openbaar vervoer met een keer overstappen)

Google: outila à main Paris:
    Zoek dit adres in google maps op en kijk op streetview. In de etalage zie ik japanse zagen en zijn er voor menuisiers en ebenistes. Ook de rest van de etalage ziet er hoopvol uit.

Gaignard Millon Ets
    24 Rue Jules Vallès, 75011 Paris, Frankrijk +33 9 62 06 73 70 ?

EDIT: en ze hebben ook een website: http://www.gaignard-millon.com/categori ... %E0%20bois en die ziet er veelbelovend uit. Check wel even of het ook in de winkel is, of dat het alleen postorder is.

Hoi µ
    de openingsuren van deze winkel zijn :
    Dinsdag t/m vrijdag van 8H45 tot 17H45
    Zaterdag van 8H45 tot 12H00
    en zoals je op volgende link kan zien ,is het wel echt een winkel
    http://www.gaignard-millon.com/presentation.asp
    groeten
    Stefke

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Alleen al voor het soort winkel zou je er heen gaan. Dit straalt gewoon romantiek uit

Een berichtje aan alle die hebben geholpen/gezocht . Morgen gaan we richting Frankrijk, als alles goed gaat komt er zeker een bezoek aan de gereedschapswinkel van gaignard millon. Bij terugkomst zal ik mijn bevindingen hier posten. Omdat ik geen Frans spreek word het vast wel lachen :lol: :cry: of huilen.
    Word vervolgt. Hugo

Koop een mooie hamer,dan kun je misschien iets maken met de franse slag.

:mrgreen: :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol:

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

LOL

Forum Rechten