Beitelbakje

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Zie dat de foto's verdwenen zijn van het beitelbakje ?
En nu weet ik toevallig dat Roeland nu ook een setje stanley beiteltjes heeft dus misschien nu de gelegenheid een mooi nieuw bakje te maken met een tekening en kiekjes & movie etc.etc.etc (het is maar een hint ;-)
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
PSSST Roeland nu weet ik heeeeeel toevallig dat je Stanley set beitels hebt en dat je daarvoor nog geen mooi beitelbakje voor hebt gemaakt zoals voor die andere set .

[chantage aan] Aangezien de foto’s er niet meer opstaan is het misschien wel leuk om een mooie bouwtekening met maatjes er bij te ontwerpen voor dit setje 8 dlg en 2 extra gleuvies voor eventueel fishstale of skew beiteltje(s) .
Denk dat daar best wel veel interesse voor is. Natuurlijk zou dat een aanzet kunnen zijn voor werkstukjes voor de komende open dag hout [chantage uit]

Wil je niet onder druk zetten hoor:rolleyes: maar het zou toch geinig zijn als we open dag bij de inzendingen beitelbakkies ala Brekelmans kunnen aanschouwen.

Wacht vol spanning!!
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Er zijn ooit bij een update door Vbulletin allerlei foto's verwijderd .... Heb ze nog wel maar kan ze niet zo 1,2,3 terugzetten. Moet een index aangemaakt worden etc. Ik ga er mee aan de slag.
Heb overigens vandaag een licentie Xenforo forum software gekocht om mee te experimenteren. Maar dat zal de opvolger wel worden van wat we nu hebben.

jaap
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Er zijn ooit bij een update door Vbulletin allerlei foto's verwijderd .... Heb ze nog wel maar kan ze niet zo 1,2,3 terugzetten. Moet een index aangemaakt worden etc. Ik ga er mee aan de slag.
Heb overigens vandaag een licentie Xenforo forum software gekocht om mee te experimenteren. Maar dat zal de opvolger wel worden van wat we nu hebben.

jaap
Jaap, er zijn genoeg handjes op het forum, daar zullen er best een aantal bereid zijn je met dit soort grootschalige klussen te helpen...
Ik bied me hierbij alvast aan...
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
PSSST Roeland nu weet ik heeeeeel toevallig dat je Stanley set beitels hebt en dat je daarvoor nog geen mooi beitelbakje voor hebt gemaakt zoals voor die andere set .

[chantage aan] Aangezien de foto’s er niet meer opstaan is het misschien wel leuk om een mooie bouwtekening met maatjes er bij te ontwerpen voor dit setje 8 dlg en 2 extra gleuvies voor eventueel fishstale of skew beiteltje(s) .
Denk dat daar best wel veel interesse voor is. Natuurlijk zou dat een aanzet kunnen zijn voor werkstukjes voor de komende open dag hout [chantage uit]

Wil je niet onder druk zetten hoor:rolleyes: maar het zou toch geinig zijn als we open dag bij de inzendingen beitelbakkies ala Brekelmans kunnen aanschouwen.

Wacht vol spanning!!

Leuk Rene!! Ik zal eens zien of ik iets in elkaar kan zetten.
Zal nu even kijken of ik die oude fotootjes terug kan vinden! Overigens was het beitelbakje ook op de open dag aanwezig!

groetnis, Roeland
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Roeland:Overigens was het beitelbakje ook op de open dag aanwezig!
Weet ik !! Heb nog geprobeerd ‘m in mijn linker broekzak te steken wou echter niet lukken :p

Maar alle gekheid even terzijde .......Helemaal top Roeland !

Een mooie bouwtekening(misschien kan/wil iemand daarvan een SketchUp tekening maken )foto’s,Movie niets is te gek laat je vooral gaan !

En dan met ze allen aan de knutsel zodat er op de volgende open dag hout allerlei beitelbakkies alla Brekelmans of variaties te zien zijn .
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.711
813
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Heb de fotootjes gevonden op een usb stickie gelijk maar even op mn Mac gezet!

IMGP2069.jpg

IMGP2070.jpg

IMGP2071.jpg

IMGP2073.jpg

IMGP2074.jpg

IMGP2088.jpg

IMGP2089.jpg

IMGP2090.jpg

IMGP2091.jpg

De koperen voetjes aan de onderzijden van het bakje heb ik jaren geleden al verwijdert en staat nu dus gewoon op de zijden/onderkant

En de beiteltjes zoals ze waren

IMGP2087.jpg

En na wat knutselwerk

IMGP2080.jpg

IMGP2083.jpg

IMGP2084.jpg

Fotoos dateren van een hoop jaartjes terug dus niet een veel pixels.
Zal morgen even wat foto's maken van de huidige staat en plek.

groetnis, Roeland
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Roeland:Overigens was het beitelbakje ook op de open dag aanwezig!


rendew:Weet ik !! Heb nog geprobeerd ‘m in mijn linker broekzak te steken wou echter niet lukken

@ zeg maar gewoon Ruben :dat kan ik naar eer een geweten beamen ( zie hierboven ) ;)
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Roeland:Overigens was het beitelbakje ook op de open dag aanwezig!




@ zeg maar gewoon Ruben :dat kan ik naar eer een geweten beamen ( zie hierboven ) ;)

dat kriig je als je dit soort dingen op je telefoon doet... ik had het gewoon kunnen lezen, stom stom
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ben toch wel benieuwd of Roeland (onze schaafjes fetisjist:p) een cool Brekelmanisch ontwerp in gedachte heeft of misschien al een schetsje op papier heeft staan .

De houtjunks moeten aan de slag voor de komende open hout dag .......zou het niet mooi zijn een tafel bezaaid met beitel Bakkies.

Misschien is het een thema als opdracht voor de opendag hout: hoe berg je je gereedschap op en dan denk ik bijvoorbeeld aan :

beitelbakje
meubelmakerskissie I of II (komt me opeens bekend voor :rolleyes: )
Gereedshap kabinet(tje )
Dutch tool chest
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.