Jelmer, aangenaam

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Hallo Aldaar

Via deze weg wil ik kenbaar maken dat er weer een amateur houtbewerker bij is.
32 jaar en opgeleid tot landmeter en ook werkzaam als zodanig en op het moment gedetacheerd bij het Kadaster.
Sinds we een nieuw huis gekocht nabij Roermond begon de gedachte te spelen om met hout aan de gang te gaan, en dan voornamelijk richting meubels maken.
Via familie aan een basiscursus houtbewerking gekomen in utrecht, die tot nu toe erg bevalt, maar toch gelijk op zoek naar een cursus dichterbij en dan meer specifiek gericht op meubels, maar das lastig te vinden onder de laatste van de rivieren.
Via Opendag hout in Eindhoven in contact gekomen met deze site en dan toch maar even voorstellen, wel zo netjes, al wel lid van amerikaanse tijdschrift voor houtbewerking.
Gisteren een eerst werkbank gehaald en in elkaar gezet (lees basis bank en niet al te duur).
Eerste project word hoogst waarschijnlijk de garage aanpassen zodat ik een werk hoek heb (enkel steens garage waarvan de voegen gedaan moeten worden, dak nagekeken moet worden en een raam zou dan mooi zijn), dan hebben we het nog niet eens over isoleren gehad (iemand een goede manier hiervoor?)

foto's volgen wanneer het begin gemaakt wordt.
 

volkerink

Actieve deelnemer
2 mei 2010
44
1
www.volkerink.info
Welkom op het forum Jelmer.
Het is mij helaas niet gelukt naar Eindhoven te gaan en gezien de foto's elders op het forum spijt me dat geweldig. Zelf ben ik een paar jaar geleden ook in deze fantastische hobby terecht gekomen maar heb me nooit bewust op een tak geconcentreerd. Cursussen heb ik nooit gevolgd maar heb erg veel via het internet opgestoken. Op Youtube en diverse forums is erg veel te vinden. Het is fantastisch dat er geweldig forums als deze (Nederlands talig) zijn waar je veel van op kunt steken. Er is veel Engelstalig beschikbaar maar als je net begint zijn al die vaktermen maar lastig. Je gaat er wel aan wennen maar er gaat toch niet boven je eigen taal. Veel succes met je nieuwe hobby.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Welkom op dit forum Jelmer! Als mede Limburger ben ik ook al lang op zoek naar cursussen hier in de buurt, helaas niks gevonden. Ik heb het idee dat het houtbewerken hier niet zo leeft in het zuiden...
 

Jelmer79

Actieve deelnemer
4 okt 2011
25
0
Hallo Volkerink en Coko,

bedankt voor de welkomswoorden, ik ben niet "kunstzinnig" ingesteld vandaar dat ik meer op wil gaan voor het in mijn ogen meer praktische gebruik van de dingen die ik wil gaan maken (wil niet zeggen dat houtsnijwerk ook niet in het lijstje staat van te proberen :p ).
Vaktermen in het engels is inderdaad knap lastig. Het tijdschrift van fine woodworking was inderdaad even paar keer het woordenboek erbij pakken, maar tot nu toe gaat het redelijk.
En inderdaad in het zuiden leeft het niet zo erg als meer naar het noorden, maar ja, in ieder geval weer 1 persoon erbij die het wil gaan proberen en al het beetje wat je kan overdragen aan andere mensen is toch weer meer mensen vaardig gemaakt met de hobby (en voor sommige werk).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.