Kogelsnappers monteren

WR1944

Oud hout
Omdat er geen afdeling tips en trucs is plaats ik het hier.
In een ander forum zag ik een tip die ik voor het eerst zag maar die mogelijk bij de geroutineerden al een lange baard heeft.
Het gaat om het simpel monteren van kogelsnappers. Omdat ik met de hardware voor het medicijnkastje bezig was is die tip viel die tip in vruchtbare aarde.
Schroef het deel met de kogeltjes vast in de kast. Tot zover niets nieuws. Schroef de schroefdraadstukjes die het veertje en het kogeltje tegenhouden zo los mogelijk. Klik het deurdeeltje tussen de kogeltjes en zorg voor 1 tot 2 mm ruimte tussen de bodem van het kastdeel en het deurdeeltje. Anders kan het deurdeeltje aanlopen bij het openen of sluiten.
Plak er een klein strookje dubbelzijdige tape op. Sluit de deur en druk het goed aan. Open de deur voorzichtig en als alles goed is gegaan zit deurdeeltje op de juiste plaats op de sponning geplakt. Gaatjes overnemen, tape verwijderen en het deurdeeltje vastschroeven. Dan nog met de schroefjes de kogeltjes op spanning brengen.

Attached files
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Goede tip, leuke eenvoudige methode waar je maar net aan moet denken!
 

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
140
2
Ja inderdaad iets simpel wat een klusje veel gemakkelijkes maakt. Knap gezien
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Als we dan toch met tips bezig zijn, hier de mijne: ik had er 2 koppen van bolkopschroeven op gelegd. Deurtje dicht en open, op de plek van de deukjes geschroefd. maar dat dubbelzijdige tape vind ik ook wel wat.

Moeten we niet een TIPS EN TRUCS sectie openen ?????????? is best een goed plan.
 
A

Anonymous

Guest
Je kunt er ook gewoon wat houtlijm er op doen.
Deurtje dicht en open.
Dan zie je de afdruk van de snapper in de lijm.
Aftekenen met priem oid,en lijm afvegen,klaar.


:cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.