Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Houtdraaibank HBM450

Gietijzeren houtdraai bank HBM450 in zeer goede staat. (iets ouder als één jaar) Ik doe hem weg omdat ik een grotere draaibank wil aanschaffen. Hij is compleet als afgebeeld op de foto's. (inclusief opspanplaat, meenemer en meedraaiend center). Ik heb een paar aanpassingen gedaan namelijk; mogelijkheid om zonder gereedschap de snaar te verleggen en te spannen, Mogelijkheid om de bank de andere kant op te laten draaien wat zéér handig is met super glad schuren en een metalen hendeltje om de leunspaan te verstellen, hij kan nu een stuk vaster gezet worden.

Ik doe er 3 beitels bij van het merk Nooitgedacht zodat er direkt mee gewerkt kan worden en een (uitgeprinte) handleiding om "snijdend" te leren draaien.

Uiteraard is hij werkend te zien.

Hieronder de specificaties:

Afstand tussen de centers: 450 mm.
    Draaidiameter: 250 mm.
    Motorvermogen: 370 watt.
    Gewicht: Ca. 40 Kilogram.
    Toerentalbereik: Van 500 tot 3200 O/min.
    Opname van de hoofd-as: MC 2. ( Draad 1"x8 )
    Opname van de tegenkop: MC 2.

Vraagprijs 160 euro.

Met vriendelijke groet,
    Patrick

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Re: Houtdraaibank HBM450

Sorry, hierbij de foto's waar iedereen dol op is

Attached files

Hey Zaag, heb je deze draaibank nog, ik mis mijn draaibankje een beetje en ben op zoek naar een draaibank.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

160 euro lijkt me wat veel persoonlijk. de machine kost nieuw iets van 200 euro toch? Ik ben begonnen op een HBM450 maar dan de vario-versie!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

@Janvandijk;

yep, hij staat er nog. Voor 150 euro mag hij van eigenaar veranderen, doe ik er ook nog wat draaihout bij, ik heb nog wat gouden regen stammetjes van ongeveer 10 á 15 cm rond, nog wat plataan en misschien nog wel wat.

@Rick;
    dat is zonder de nodige aanpassingen en de ervaring die hij bij mij heeft opgedaan

met vriendelijke groet,
    Patrick

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Wegens ruimtegebrek heb ik toch besloten om de draaibank te houden en aan te passen naar mijn wensen en is hij bij deze uit de verkoop.

groeten,
    Patrick

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaag
    Wegens ruimtegebrek heb ik toch besloten om de draaibank te houden en aan te passen naar mijn wensen en is hij bij deze uit de verkoop.

groeten,
    Patrick
    Dit klinkt erg cryptisch. Ik denk eerder dat je gebrek aan ruimtegebrek hebt. :lol:
    Het lijkt me vrij moeilijk afstand te doen van spullen waar je met veel plezier mee gewerkt hebt. Met m'n komende vertrek van Holland naar de USA moet ik ook gaan selecteren in m'n spulletjes. Maar gelukkig wordt de vracht berekend naar volume en niet naar gewicht. En gereedschap en machinerie heeft een hoge soortelijke massa (vroeger gewicht) dus valt het wel mee.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010

Hahaha! Nu ik het terug lees klinkt het idd wat vreemd. Met ruimtegebrek bedoel ik dat ik te weinig ruimte heb om een grotere draaibank neer te zetten. Hoe ik mijn machines ook neerzet, steeds komt het erop neer dat ik minstens de helft van mijn werkbank op moet offeren (ofwel, terug naar de workmate) en daar zit ik niet om te springen.

Het hoofddoel was een wat grotere diameter maar dat ga ik nu bereiken met een buitendraai-inrichting en het extra vermogen gaat van een wat zwaardere motor komen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is

groeten,
    Patrick

Forum Rechten