Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Gezocht: goedkope gereedschap set

Ik ben op zoek naar een goedkope, simpele gereedschap set.
    Waar ben ik naar op zoek:
    - Een fijne vijl
    - Een grove vijl
    - Een hamer
    - Een handzaag
    - Een kruiskop schroevendraaier
    - Een platte schroevendraaier
    - Wat spijkers en schroeven
    - Verschillende schuurpapieren
    - Twee bijtels
    - Figuurzaag met verschillende zaagjes
    - Een grote zaag

Dit alles het liefst rond de €20,00.
    Het hoeft namelijk niet van top kwaliteit te zijn. Ik ben nog maar een amateur, en leen al het gereedschap van mijn vader (ikzelf ben nl. nog maar 15 jaar), maar ik zou graag een eigen gereedschap kist aanschaffen met de inhoud.

Laat mij even weten als je een of meerdere van deze artikelen hebt, dan zou ik die graag over willen kopen. Nogmaals, het hoeft geen top kwaliteit te zijn, gewoon goedkope dingen om mee te beginnen.
    Ik wil aan de hand van deze materialen kleine dingen maken, en deze op marktplaats, of hier, of op eBay verkopen.

Groetjes Justin

Re: Gezocht: goedkope gereedschap set

Je kan best eens op rommelmarkten gaan kijken. Daar zul je voor weinig geld (en een beetje geluk) mooie dingen vinden van behoorlijke kwaliteit. Of eens gaan schooien bij kennissen en familie. De meesten zullen nog wel enkele spullen hebben die nu stof liggen te vergaren. Maar blijf weg van de 'Topaanbiedingen' van complete gereedschapsets. Meestal gewoon slechte kwaliteit, en de meeste dingen ga je niet gebruiken.

Mathieu

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Justin

Hardstikke goed dat je je eigen gereedschap set wil hebben. Mijn advies : koop zo goed mogelijk gereedschap. Je vader vindt het vast niet erg dat je zijn gereedschap nog tijdelijk leent mits je zelf aan het sparen bent voor je eigen set!!

Wat wil je zoal gaan maken ?

Hallo Justin

Zet even je woonplaats ik jouw adres gegevens, mocht jij in mijn buurt wonen dan kan je wel een keer "gratis"komen shoppen, er ligt van jouw verlanglijstje vast wel wat in mijn schuurtje.

Hartelijke groet Hugo

oja een gereedschapskist staat er ook nog ergens

Gereedschapkist ga ik zelf maken, hier even een linkje kunnen jullie even kijken.
    Ik heb momenteel nog alleen maar 'kleinere' dingen gemaakt, houders voor harde schijf, iPod, voor mijn mes. Ik wil nu graag over stappen naar meubilair, en beginnen met kleine taferelen en stoeltjes. Ook heb ik ergens een klein spelletje gezien, dat mij ook wel leuk lijkt om te maken.
    Mathieu: Ik zal eens kijken of ze ergens nog wat hebben liggen.
    Rickkoorman: Ik denk niet dat hij dat een probleem zal vinden, inderdaad. Ik doe er momenteel meer mee dan hij haha, dus. Ik wil denk ik ook sommige dingen gaan verkopen op eBay, of marktplaats. Het geld dat ik daar eventueel mee verdien kan ik ook besteden aan gereedschap.
    armadaman: Ik geef mijn adres nog liever niet op, maar ik woon in Oss, dat is dichtbij Den Bosch. Het zou heel fijn zijn als ik ooit eens iets bij jou zou kunnen ophalen. Daar kun je mij altijd voor contacteren op: tegno9@hotmail.com. Gereedschap kist maak ik, zoals al eerder vermeld, zelf, dus hier zou je iemand anders blij mee mogen maken, maar bedankt voor je aanbod

begin met goedkoop spul
    is het dan fijn om mee te werken dan kan je altijd het duurdere(betere) spul gaan kopen
    ik koop ook eerst machines voor weinig geld en probeer het uit of het me ligt
    zoja ga ik me eens bedenken over een duurdere machine(ben zelf ook pas 15)

En rond welke prijs liggen die goedkopere machines.
    Ik wil namelijk zelf ook richting de machines aangezien dat sneller en fijner werkt dan handgereedschap.
    Ik krijg van mijn opa nog een tafelzaag, of hoe dat ook mag heten.
    Geld heb ik op zich wel, en anders kan ik hier gewoon voor sparen.
    Als je nog eens een goedkope machine hebt staan, en je wilt overstappen op een duurdere, mag je mij wel een berichtje sturen als je zoiets wilt verkopen
    Groetjes

ik heb pas nog een leuke draaibank gekocht voor 50 euro
    heb gelukkig een redelijke metaalvoorraad dus enkele onderdelen zelf opnieuw gemaakt
    zoals je ook misschien hebt gelezen op dit forum heb ik nu de mogelijkheid om een lintzaagje te kopen voor weinig geld

tis gewoon eventjes zoeken

Ik heb een hekel aan goedkoop gereedschap, mijn mening: koop je gewoon wat goeds (tweedehands kan een goed idee zijn). Ik koop me lieve wat minder gereedschap dat ik wat meer geld over heb om één goed ding te kopen, dan dat ik een hele werkplaats vol heb liggen met goedkoop gereedschap waar ik niets mee kan.

PS: Ik ben ook (pas) 15 jaar, (ja, dat wisten jullie nog niet ), maar het verbaast me dat er nog een paar leeftijdsgenoten van mij op dit forum zitten .

Groeten Rudolf.

rudolf daar heb je inderdaad gelijk in
    maar
    moet je nu meteen spullen van 100den euro's gaan kopen?
    ik heb voor mezelf gezegd om dat niet te doen
    waarom?
    misschien gaat het me helemaal niet goed af en doe ik er m'n hele leven niets meer mee

Forum Rechten