Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

lintzaag DeWalt DW 100

ik heb de mogelijkheid om een DeWalt DW 100 lintzaag te kopen
    de lintzaag kost 25 euro maar er moet een nieuw lint op en het rubber van twee van de wielen is eraf

is dit een redelijke machine en een redelijke prijs?
    en weet iemadn waar ik die rubbertjes kan krijgen?

Re: lintzaag DeWalt DW 100

Dat is een model met drie wielen toch? Als die technisch nog goed zijn dan zijn het best mooie machines, maar als de loopvlakken van 2 wielen eraf liggen, dan zou ik hem laten liggen. Waarschijnlijk is de machine daarom ook zo goedkoop.

Ik denk niet dat je daar nog rubbers voor kunt krijgen. Dat type machines van DeWalt zijn al redelijk oud, vooral als het zo'n bruin/groen met oranje-kleurige is. Ik zou het risico niet willen lopen om iets te kopen waar geen onderdelen meer voor te krijgen zijn, als je vantevoren al weet als er iets aan kapot is.

laat me ff weten of hij fijn werkt. Anders zou ik ook wel eens willen kijken voor zo'n machine:P
    Lijkt me niet erg duur, en dan heb je toch iets fijns om mee te werken...
    Ik zou zelf eerst kijken of je aan een rubbertje kunt komen, en vragen of hij jou nog een week of wat de tijd zou willen geven. Als je hem niet meer aan zou kunnen komen zou ik het zelf zeker niet doen, dan zou ik gewoon nog even verder zoeken. Er staan vast nog wel meer machines op marktplaats of eBay, of waar je hem hebt gekocht

een vriend van me het hem te koop
    heb de rubbers gevonden in Engeland
    helaas 60 euro voor zo'n setje

ik ben misschien van plan om ze op maat te laten maken
    ben ik misschien nog goedkoper uit

Wel fijn dat ze die dingen nog verkopen, alleen wel jammer dat hij zo duur is, duurder dan de hele lintzaag zelf :|

Een collega attendeerde mij laatst op het Rubberhuis in Maastricht.
    Zij kunnen ook maatwerk leveren, is misschien nog goedkoper dan een setje originelen.

Kijk maar eens op http://www.rubberhuis.nl

dat is nu precies waar ik ze wilde laten maken
    is compleet bij me om de hoek en ben er al vaker geweest

wat ik wel raar vindt is het volgende:
    ik heb al verschillende van dezelfde machines gezien en nergens zitten de rubbers er nog op?

Je kan het rubberprobleem natuurlijk ook zo oplossen:

http://woodgears.ca/bandsaw/tires.html

Kopen, en zelf opknappen,wou dat ik zo'n koopje kon doen. Als de motor goed draait dan hé;-)

Groeten en succes!

Steven

ik heb besloten om de rubbers 'na te maken' met zelf vulkaniserende tape
    dit zou normaal gesproken gewoon moeten werken

Hoi Rene,
    Even een reaktie op je voorgenomen aanschaf van een dewalt 100. volgens mij, de walt heeft dit machientje omstreeks 1983 overgenomen van, jawel, Black&Decker, dachten we met z'n allen niet dat dit merk geen leuke machientjes kon bouwen?, zo zie je maar.
    Even terugkerend naar de lintzaag, volgens mij is alleen het aangedreven wiel "voorzien van rubber" en dat is de achterkant van de enkelzijdig getande riem/snaar, identiek aan de Black&Decker.
    gr.
    Jan

Forum Rechten