Welkom op ons Houtbewerkersforum

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoutVlooi

Actieve deelnemer
7 mei 2010
33
0
Re: Welkom op ons forum

Joris, het beste dat je kunt doen is niet direct op die link klikken, maar de muis boven de link laten zweven, dan op je rechtermuisknop drukken en kiezen voor: openen in nieuw tabblad of venster...
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Re: Welkom op ons forum

De zomertijd is weer afgelopen, om een juiste tijdsweergave te krijgen
bij je berichten moet je de zomertijd uitschakelen in je profiel.

Dit gaat via :
Gebruikerspaneel --> Foruminstellingen --> Zomertijd is in gebruik ja of nee.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
Re: Welkom op ons forum

ik weet ik ben een beetje kippig :shock: maar ik heb er moeite mee om te zien of er nieuwe berichten zijn. en dan bedoel ik de nuance kleur (verschillen) tussen het blauw en iets lichter blauw, bij het forum overzicht. ben ik de enige die dat lastig ziet? en kan dat eventueel veranderd worden?

ik hoor het wel.
 

WR1944

Oud hout
Re: Welkom op ons forum

Je bent niet de enige met dit probleem. Het zou een stuk gebruiksvriendelijker zijn als er gebruik gemaakt zou worden van verschillende kleuren in plaats van een lichtere of donkerder kleur om ongelezen berichten te markeren.
 

Eddie Hillegers

Actieve deelnemer
10 feb 2011
71
0
www.ebonist.nl
Re: Welkom op ons forum

Even een tussenoplossing?
phpbb gebruikt gelukkig de juiste codes waardoor dat in elke browser te zien is.
als je met jouw muis boven het icoontje gaat staan zul je een tekst zien met
nieuwe berichten of geen nieuwe berichten onder jouw muisaanwijzer in het forum overzicht.

Groetjes Eddie
 

WR1944

Oud hout
Re: Welkom op ons forum

Ik begin altijd met op Toon nieuwe berichten te klikken. Maar na verloop van tijd vallen onderwerpen weg uit die lijst. Dan moet ik naar de hoofdlijst en de oplichtende icoontjes gaan volgen.
Het is op zich geen probleem maar mijn instelling is dat er altijd wel wat te verbeteren valt ook al is het nog zo'n miniem onderdeel. Ik streef naar een zekere mate van perfectie.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
Re: Welkom op ons forum

@ eddie; dat met de muis is een goede tip, bedankt daarvoor.

@ WR1944; ja, het is altijd afwachten of de beheerder dit soort dingen aan wil passen ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Re: Welkom op ons forum

Zweihaak zei:
Mag ik vragen waarom het forum gisteren offline was?


Ja zeker, de provider heeft een upgrade doorgevoerd en daar krijg ik altijd een mailtje van. Het gebeurt wel vaker dat er dan eens wat hapert. Maar ik zit al 2 dagen zonder internet thuis en zat vanmorgen bij vrienden wat achterstallig werk in te halen. Het eerste is altijd woodworking.nl opstarten, niks en toen de mail en het was duidelijk! Daarna gaat het erg snel, een ticket aanmaken bij de provider en binnen 10 minuten liep het weer!
Sorry voor de overlast.

jaap
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Re: Welkom op ons forum

Toch schrok ik gisteren serieus. Dan merk je in één keer dat het forum toch een beetje onderdeel van de dagelijkse routine is geworden. Gelukkig weer terug.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: Welkom op ons forum

Was het forum gisteren middag weer 'offline' ? Ik kon namelijk wel lezen maar niet posten. Gezien het feit dat er geheel geen nieuwe posts bijgekomen zijn zal dat wel voor iedereen gegolden hebben???
Hoe zit het met de back-ups van het forum, worden die met regelmaat (liefst bij een andere provider) gemaakt?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Re: Welkom op ons forum

jpandriesse zei:
Was het forum gisteren middag weer 'offline' ? Ik kon namelijk wel lezen maar niet posten. Gezien het feit dat er geheel geen nieuwe posts bijgekomen zijn zal dat wel voor iedereen gegolden hebben???
Hoe zit het met de back-ups van het forum, worden die met regelmaat (liefst bij een andere provider) gemaakt?

Nee, ik snap de ongerustheid, maar nu was ik het. We hebben heel veel last van aanmeldingen van potentiele spammers, dus ik dacht gister de beveiliging nog wat dichter te schroeven, maar dan blijkt dat de forumsoftware voor elke post en bericht ook gaat scannen in allerlei database, dus deze verandering heb ik vanmorgen (nederlandse tijd 00:15, voor mij 6:15) weer terug gedraaid :oops:
Ga binnenkort wel upgraden en een paar kleine wijzigingen doorvoeren, maar no worries, al is het leven nog zo'n klucht, het forum komt wel weer in de lucht!!

zoals ook al eerder vermeld, heb ik een aantal dagen zonder internet verbinding gezeten, toen dat hersteld was werkte de mailserver voor de uitgaande mail bij de provider ook nog niet, maar sinds vandaag is dat ook weer in de lucht. Door zwaar onweer vorige week is er een stuk bedrading in onze wijk verloren gegaan, dat kostte even tijd om te vervangen en per huis de zaak weer in de lucht te brengen. Ze werken dan ook op zondag door, dus alle lof!

jaap
 

Co.

Actieve deelnemer
20 jun 2010
27
0
Re: Welkom op ons forum

Hele goede zet. Weg met die vervelende spammers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.