Ontroesten met Citroen.

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Op het forum heb ik het al een paar keer voorbij zien komen, dus ga ik het ook een keer proberen. Ik had al een paar stuks gereedschap op de kop getikt om het te proberen. Vandaag belde de apotheek om te melden dat het citroen poeder binnen was. Dus gelijk maar begonnen. En bak met water gevuld, 1 eetlepel poeder der liter, even roeren en het gereedschap erin. Het is in ieder geval minder voorbereiden als elektrisch ontroesten,en nu maar wachten :?: :?: :?:

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik kon mijn nieuwsgierigheid moeilijk onderdrukken dus vanmorgen vroeg 6 uur gelijk maar even gekeken,ik was niet onder de indruk :roll: Of niet goed wakker. Vanmiddag nog maar eens kijken. Ik zag gelijk al de stukjes roest naast het metaal liggen. Ik vond het er eigenlijk al HEEL GOED uit zien. Even met de staalborstel er overheen en eigenlijk is het al prima. Ik ga er nog wel even mee in de weer maar ik zou zeggen citroen 1 electrisch 0. Misschien is dit een beetje kort door de bocht maar ik ben OM. Citroenzuur is wat mij betreft een blijvertje. Ik zie nu ook dat er Gedore in de bak ligt.

Attached files
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo,

Ik ben laatst ook eens begonnen om te ontroesten met citroenzuur en idd werkt perfect en als afwerking doe ik het volgende : eerst even afspoelen onder de kraan (het blijft tenslotte een zuur ) en vervolgens een staalborstel in de boorkolom , je weet wel zon speciale, en vervolgens blinkt het weer als nieuw.
Ik moet wel zeggen dat de prijzen enorm uiteen lopen van €1,50 voor 100 gram tot € 26,00 voor 800 gram beide gekocht bij een apotheek en bij de Sligro 500 gram voor € 7,50 , nu bij mn zusje besteld want die werkt bij een drogist en besteld een pot van 800 gram voor € 13,95.

groeten Leendert
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Leendert

Ik heb het zelf bij de apotheek gekocht, was rond de 9 euro. Ik geloof ook de 800gr. Ik gebruik zelf een stuk staalwol. Werkt ook lekker hoor. Dat is heel erg fijn van structuur. Vooral oud verfwerk blijft dan heel.

Kan je iets laten zien, bv foto voor en foto na. ben erg benieuwd. ;)

HG Hugo
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
hallo Hugo,

zou graag iets laten zien maar heb geen mobiel oid met camera en ben ook niet zo handig met internet
maar wie weet komt het nog eens zover.

vwb staalwol gebruiken geloof ik dat dat ook wel goed werkt ,net als schuurpapier , maar ik had toevallig alleen een staalborstel liggen voor in de kolomboor vandaar.

ik ga zo eens kijken naar de bus citroenzuur bedankt voor de tip.

groeten Leendert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.