Kromtrekkend hek

tuoh

Oud hout
Hallo Wim,

hier een schets van wat wij noemen een "platband" profiel :D Je zal het profiel wel herkennen, maar vermoedelijk onder een andere naam. Versies A + B zijn twee varianten op hetzelfde thema.

Bij versie B zijn beide borsten versprongen, dat vergemakkelijkt het blind bevestigen, je kan deze profilering in de handel vinden met schuine zijkanten of rechte.

Mvg,

André

Attached files
 

WR1944

Oud hout
Mijn probleem is meer de naamgeving dan de feitelijke constructies of uitvoeringen. Elk metier heeft z'n eigen set van vaktermen. Veel termen uit mijn wereld (staalconstructies en scheepsbouw) zullen voor sommige houtbewerkers ook als Chinees overkomen.
Bedankt voor je uitleg.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Inderdaad, meer speling geven is de boodschap, dat kan op twee manieren, veren versmallen of groeven verdiepen.
Kies wat makkelijkst is.
Vermoedelijk komt de bovenregel terug recht(er) eens de spanning weg is, de regel werd gedwongen om te krommen, het zit dus niet in het hout.
Haal de tuinpoort naar binnen, dan komt ie terug rechter als het hout begint te drogen, hoe sneller de spanning wegvalt, hoe meer kans dat de regel terug recht komt te staan.


Mvg,

André[/quote]

André,

Ik heb de poort onderhanden genomen volgens jou professionele uitleg,en inderdaad het hek is praktisch helemaal terug in zijn oorspronkelijke toestand.
Bedankt voor de spontane berijdwilligheid .
Dat waardeer ik in sommige forum bezoekers een ongelooflijke ervaring en toch heel gewoon blijven .
Niet zoals sommige zelfstandige hier (die dan nog moeten leven van ...)die op alles en nog wat negatieve commentaar geven!!
André,bedankt en je weet het in Limburg staat de koffie altijd klaar!
Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.