Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

review robland hx 310 pro

Hey ,

er hadden mij al enkele mensen gevraagd of ik eens wat meer video's wou maken van men machine
    en van men werkjes enz ...
    Dus heb ik gisteravond nog een kleine review gemaakt voor op youtube te zetten
    Het is best wel grappig want heb het in het Engels gesproken :lol:

Deel 1
    [youtube][/youtube]

Deel 2
    [youtube][/youtube]

Deel 3
    [youtube][/youtube]

groetjes
    ruben

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Re: review robland hx 310 pro

mooie videos Ruben, ikzelf heb de NXTZ en de schaafbank in 2 delen met oplegwagen van 2500mm. Is grotendeels dezelde als deze.

Voor je volgende videos mag je wel weten dat schaafbank:jointer, vandikte: planer en topie: shaper of moulder in het engels zijn !

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

He Ruben,

Altijd leuk om filmpjes te kijken !! Ik vond je "shaving" wel grappig gevonden......ook je "topie"mag zeker niet ontbreken. Mooie machine, ben ik wel jaloers op!!!

Dank je heren

Tja in mijn school vonden ze het belangrijker Frans te geven ipv Engels ,
    en het grappige is dat ik mij in het Engels gedeeltelijk kan expliqueren maar vraag me niet om Frans te praten hoor :shock:
    Ik heb er zelf ook al mee moeten lachen als ik het filmpje achteraf bekeek :lol: :lol:
    Dank je voor de vertaling BenchWorks

Groetjes
    Ruben

Waarom gebruik jij je beveiliging eigenlijk niet op je vlak bank? en wat is het vierkantje met die sleuven voor die je rond 1:40 ziet in het 2e filmpje

De beveiliging op men vlakschaaf gebruik ik niet omdat ik deze niet echt handig vind ,
    en ook moet ik deze dan telkens demonteren als ik wil zagen.

Bedoel je het stukje waarover ik spreek in het 2de filmpje rond 4:50 ?
    Dat is het stuk waar je je aanvoerapparaat moet op bevestigen , ik wist niet hoe ik het in het Engels moest
    expliceren :? :lol:

Groetjes
    Ruben

dan vind ik het wel spelen met je vingers hoor. ik ken er al genoeg die met de vingers in de beitels gekomen zijn. maar hoezo moet je het demonteren dan is dat vanwege groot platen zagen?

ja dat bedoelde ik, ik had al zo soort vermoede.

Het is idd niet de veiligste manier dat weet ik .
    Ja als ik grote platen of lange latten wil zagen moet ik deze er telkens af nemen .
    Op school was dit een veel beter systeem vond ik .

Groetjes
    Ruben

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

De beschermkap op de robland shaafbank heb ikzelf ook meteen verwijderd, het was gewoon te onpraktisch.
    Het kan werken als je kleine stukken shaaft, maar de eerste keer dat ik hem gebruikte raakte mijn werkstuk er noch in de breedte, noch in de dikte onderdoor. En als je hem opzij schuift om erlangs door te schaven dan zit hij weer in de weg omdat hij dan te ver naar buiten uitsteekt.
    Hij zit er volgens mij gewoon bij omdat het wettelijk verplicht is, maar het is duidelijk niet gemaakt om echt te gebruiken.
    In de school hadden ze een aftermarket systeem moet plaatsen dat goed werkte, het ging vlot over of shuifde zonder moeite opzij voor het werkstuk. Je moet ofwel zoiets hebben, ofwel zelf eentje maken zoals in amerika , een soort platte schijf die wegdraait met een vering.

mischien een beetje een domme vraag maar volgens de specificatie kan er in deze machine een 250 mm zaagblad. Als je de ruimte in de machine meet zou er ook een 300mm in kunnen. Het is zeker geen goed idee om dit ook te doen?

Forum Rechten