Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: potje met deksel

potje met deksel

hallo houtdraaiers hier weer wat draaiwerk uit dwingeloo

potje met deksel van robinia rond diameter 13 cm

hart groet berend

Attached files

Re: potje met deksel

Hallo Berend

Ik ben zelf geen draaier maar moet wel zegen dat het bruine oogje net het verschil maakt .
    MOOI

Hartelijke groet Hugo

Een mooi "deusie uut Dwingel" zou ik zeggen. Qua vorm goed geslaagd. Nu is het gemakkelijk iets te zeggen over andermans werk, maar misschien heb je er wat aan: de aansluiting tussen doosje en deksel zie ik liever aangesloten - dus in een doorgaande lijn// het voetje mag voor mij wel kleiner, waardoor de bolvorm en "het oog" nog beter uitkomen. B.V. een cylindervormig knopje en een soortgelijk voetje.
    Heb je dit schrapend of snijdend gedraaid en hoe ziet de binnenkant/wanddikte eruit? Ben heel benieuwd!
    vr.gr. Jan Pranger.

hoi jan
    het potje is meest snijdend gerdaait vooral de buitenkant maar ik ontkom niet aan scgapen dat is bij de binnenkant ook gebeurt, de wanddikte is ongeveer 4a5 mm,tja over de vorm kun je uren doorkletsen ,
    maar neem je tip mee voor de volgende

gr uut dwingel

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Berend,
    Volgens mij doet de foto het werkstuk geen goed recht. Ik kan lastig beoordelen hoe eaa er uit ziet. Qua vorm had ik iets meer een bol-vorm gekozen maar da's persoonlijk. De nerf lijkt wel mooi door te lopen maar echt goed kan ik dit niet beoordelen.

Ben benieuwd naar het volgende draaiwerk

Forum Rechten