Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Betimmering boot

Betimmering boot

Ik ben al enkele maanden vanaf april bezig een bootje te restaureren. Echter al wat timmerwerk van de stuurhut achter de rug maar nu begonnen met de kajuit. Hopelijk vinden jullie het wat.

De materiaal keuze is eikenhout.

Attached files

Re: Betimmering boot

Knap stukje werk Jesse, kunt zien dat je de juiste kleur machines hebt.. en vooral de juiste rechterhanden. Dat wordt straks genieten van je eigen boot. heb je ook nog foto's van de hele boot?

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Dat ziet er netjes uit. Omdat ik op een scheepswerf gewerkt heb ben ik redelijk vaak met betimmeringen geconfronteerd geweest. Daardoor sprongen mij direct twee dingen in het oog.
    Worden de openingen voor de patrijspoorten nog afgewerkt? Het lijkt me dat je tegen het kopse hout aankijkt.
    De bank heeft een overhangende rand die vanaf de doorgang verspringt naar een verbreding met een radius. Naar mijn idee was het beter geweest om vanaf de doorgang dit deel schuin te laten aansluiten op de verbreding. Nu heb je een punt gecreerd waar je je aan kan stoten als je in wat onrustig water komt.

@wr1944:
    De patrijspoorten worden inderdaan afgewerkt. dit ga ik down door het hout te verlijmen tot 6 cm dikte waarnaar ik de patrijspoort uitfrees en vervolgens iets rond affrees. als het goed is gaat die dan rondom de patrijspoort vallen en wordt die netjes afgewerkt. zal dat vandaag eens doen en foto plaatsen.
    Recht op staan kan ik er toch niet in haha dus omvallen met tuig water zal niet goed zijn.

Attached files

Superleuke boot Jesse, en wordt al erg mooi met die kuip ook al betimmerd... ga je er ook op slapen?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Zo, da's een gaaf bootje!! Ziet er indrukwekkend uit!!

thnx voor de reacties. de boot wordt wel gemaakt dat je er ook op kunt slapen maar dat wil me vrouw niet haha.

OK haha ja de ruimte is natuurlijk bepertk maa hij wordt errug mooi hooi.. om trots op te zijn. Hopelijk wil hij ook nog beetje lekker pruttelen met je motortje erin. Ik zag ook de posts op een ander forum over deze boot (die link stond in een andere post hier).

Wat me opvalt is hoe een tolerant en positief forum wij zijn hier... op dat (zeilboten) forum word je om de 4 posts afgezeken omdat het geen zeilboot is terwijl dat in je eerst post en titel beschreven staat. Hier klaagt niemand erover dat je boot van staal is.... Goed gedaan woodworkers :-)

En goed gedaan Jesse voor je mooie post.

hoi scheppie,

Klopt inderdaad maar als je de gehele post leest worden ze er wel op af getikt. Fer van het zeilersforum heeft namelijk zelf ook een motorboot. In het begin had ik wat probleemjes met de motor (achteraf bleek de plunke van de brandstof pomp defect) toen heeft fer me uitstekend geholpen vandaar dat ik daar de post ook bijwerk en hun up to date houd.

Forum Rechten