Blinde plankdragers

rbolijn

Nieuw lid
15 jun 2011
1
0
Hoi allen,

Ik volg dit forum al een tijdje en heb hier veel nuttige informatie gevonden omtrent het maken van een houten tafel. Ik wil nu ook een boekenkast gaan maken.

Het idee is om de boekenkast te maken van 18mm mdf, dat lijkt me stevig genoeg (ik zit te denken aan schappen met een breedte van 40-50 cm). Om de horizontale planken op te hangen wil ik graag blinde plankdragers gebruiken. De boekenkast zal geen achterwand krijgen dus de horizontale planken zullen ook stevigheid aan de constructie moeten toevoegen. Ik zat te denken aan dergelijke plankdragers:

http://www.grass.nl/files/PDF/Grass_Fixograss_9000_Schapdragers.pdf

Deze dragers zitten aan zowel de verticale als horizontale planken geborgd, waardoor ze denk ik redelijk stevig zijn. Hebben deze dragers een naam? Ik kan ze namelijk nergens anders vinden. Verder vroeg ik me af of er nog andere mooie oplossingen zijn.

Ronald
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.552
Gaanderen
Heb je al geprobeert om de agent maclean te bellen waar dit te koop is? Het is in de ijzerhandel in ieder geval niet algemeen verkrijgbaar. Misschien bij van opstal maar of die aan iedereen leveren weet ik niet.
Googlen en bellen.

Succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.