Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Creusen werkbankslijper DS 7150 TS

Gisteren een Creusen werkbankslijper gekocht, beitels lijken wel scheermessen nu :lol:

Attached files

Re: Creusen werkbankslijper DS 7150 TS

Ik zit ook aan een machine van Creusen te denken. Zelf ging mijn voorkeur eigenlijk uit naar de ds 7500 ts vanwege het lagere toerental. Echter istie wel een flink stuk duurder, en ik weet niet of dat het waard is.

Wat heeft jouw doen besluiten om deze machine te kopen? Heb je nog meer merken bekeken?

Heb de bouwmarkt machientjes bekeken en zagen er een beetje iel uit, we hebben er 1 op de zaak een ouder model maar slijpt ook goed. Dit machientje loopt en slijpt perfect en 5 jaar garantie vandaar de keuze.
    Gr

Slijp je de beitels gewoon uit de hand?

Ja gewoon uit de hand en dat valt best goed te doen.
    Gr

Ik zit ook te dubben over een Creusen slijpmachine en wel de langzaamdraaier. Tot nu toe diverse sneldraaiers gehad met steeds fijnere stenen: Ferm, een oude Creusen en een oude Tormek met snelle en natte langzame steen. Vandaag in Grosz Hesepe (Dld) geweest in de buurt van Meppen en daar de open dagen van Schulte bezocht. Daar ook de vraag over de slijperij neergelegd. Van collega houtdraaiers kreeg ik alleen maar lovende woorden over de langzaamdraaier van Creusen (die daar te koop stond). Er was zelfs een die aangaf dat je het natslijpen met een Tormek wel achterwege kunt laten. Dus mijn keuze is wel gemaakt: de langzaamdraaier van Creusen met een steen van korrel 60 en één met korrel 100. Ik slijp namelijk uit de hand en dat voldoet mij beter dan het gebruik van hulpstukken, alhoewel je dan wel steeds over dezelfde vouw beschikt. Maar ja, ik heb nou eenmaal geleerd uit de hand te slijpen.
    De oude gaan dus in de verkoop voor enkele €€€'s.
    vr.gr. Jan Pranger.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ik heb dezelfde machine als Poolvos. Bevalt redelijk goed, je moet wel goed uitkijken dat je niet te veel druk geeft. Ik heb een one-way slijphulp erbij.

Inderdaad want op de witte schijf gaat het er erg snel af maar verder een prima aparaatje toch.
    Gr

Weet iemand of je dat probleem (te snelle meteriaalafneme) met de langzaamdraaier ook hebt? Mijn voorkeur gaat uit naar die machine, alleen is het prijsverschil wel groot genoeg om er nog even extra over te denken.

gaat het materiaal snel van de beitel of van de schijf zelf af?
    want dat snap ik niet echt goed,wil er zelf ook een kopen maar als de schijf snel op raakt neem ik er meteen een reserve bij

Forum Rechten