Goeie vangst

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hoorde vanmorgen bij de buren iemand bezig met een kettingzaag, en zag deze figuur een magnolia boom omzagen. Ja tijd om mijn licht is op te steken, zo ik vroeg hem, wat ga je met die boom doen. Ik kreeg als antwoord, ze hebben mij gevraagd om die boom weg te halen, omdat hij teveel licht wegneemt, en ook omdat hij veel te groot geworden is, dus gaat hij in de versnipperaar. Ja dat is natuurlijk doodzonde, dus ik heb de stam gekregen voor mijn draaiwerk, zelfs zaagde hij hem in twee stukken voor mij.
Zo ik kan mijn gang weer gaan voor een tijd.
Ad :D


Attached files
 
A

Athanor

Guest
Kijk, dat is nog eens een manier om duurzaam met hout om te gaan!

Heb je enig idee wat de kleur en tekening van magnolia is Ad? Laat je het hout eerst drogen of ga je het "groen" draaien?

Groet van Fons
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Athanor zei:
Kijk, dat is nog eens een manier om duurzaam met hout om te gaan!

Heb je enig idee wat de kleur en tekening van magnolia is Ad? Laat je het hout eerst drogen of ga je het "groen" draaien?

Groet van Fons

Hoi Fons, je snapt wel dat ik blij ben met deze catch. Ga volgende week wat ruw voordraaien, dus nat of groen, voordat er eventuele scheurtjes ontstaan. Moet nog bepalen wat ik ga draaien, maar daar is de zondag goed voor, dus dan maar eens bedenken wat voor iets ik ga maken. Als ik naar het afgezaagde oppervlak kijk is dat veelbelovend. Ik heb het nog nooit van tevoren gedraaid. Mijn Amerikaanse penvriendin vertelde mij vandaag dat ze ook een ''chunck'' magnolia heeft liggen, ligt reeds een lange tijd in haar houtopslag, heeft er tot nu toe nog niets mee gedaan, zo die is ook erg nieuwsgierig hoe dat spul is om te draaien, zo die moet ik volgende week ook het een en ander vertellen. Ben zelf ook erg nieuwsgierig wat voor verassende kleuren of tekeningen ik tegenkom. Hout kan zo verassend zijn!!
Bedankt Fons. Ad
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
jaap zei:
Dat is zeker een goede vangst Ad! Heb je al een stuk tussen de centers gehad??

jaap

Heb inmiddels al drie voorwerpen nat voorgedraaid, twee schalen en een pot met deksel.
Heb deze in een papieren zak gedaan om te drogen, zo ik moet voor een aantal weken geduld hebben, om ze definitief af te draaien. Het is best relatief hard hout, erg goed te draaien met een mooie tekening.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.